L'equip del Col·legi Santa Anna de Lleida guanya la segona edició de la FIRST LEGO League Lleida

DSC_7158FA16

L'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida va organitzar, per segon cop a Lleida, un dels els tornejos classificatoris de FIRST LEGO League. La FIRST LEGO League (http://www.firstlegoleague.es/) és una competició de caràcter internacional que es ve realitzant des de l'any 1988 als Estats Units, des d'aleshores el programa ha crescut ràpidament fins a convertir-se en un programa internacional de gran èxit.

Es tracta d'una activitat dirigida a joves d'entre 10 i 16 anys dividida en dues parts. La primera és un projecte científic al voltant d'un tema que constitueix un desafiament real en la societat actual. Els joves organitzats en grups d'un màxim de 10 nens i nenes, han de desenvolupar una aportació que constitueixi un avenç real en la resolució o millora del problema proposat La segona part, consisteix en un torneig de robòtica, en el que, robots fabricats pels mateixos nens i nenes a partir de peces de  LEGO Mindstorms, han de realitzar una sèrie de missions en un temps i condicions limitades. Els equips guanyadors de cada torneig local, entren a participar en un torneig nacional que dóna entrada a la final internacional, competint amb equips de 60 països de tot el món que participen en el torneig.

DSC_6675fffFA

La Competició de Lleida va comptar amb la participació de vora 180 nens i nenes de 19 col·legis i instituts de les comarques de Ponent:

Taula Equips FLL2013

A més, un total de 80 voluntaris (professorat, estudiantat i PAS de l'Escola Politècnica Superior, de la Facultat de Ciències de l'Educació, de la Facultat d'Infermeria, de la Facultat de Dret i Economia i de l'ETSEA), feia dies que treballen per què aquesta segona edició de la FLL a Lleida fos tot un èxit. Així mateix, cal destacar l'esforç dels mateixos participants, de les institucions (Escola Politècnica Superior, Universitat de Lleida, Consell Social de la UdL), de les administracions (Ajuntament de Lleida i Diputació de Lleida) i de les empreses (SEMIC, IFR,  GFT i SUPSA Supermercats Pujol) implicades alhora d'afrontar i assumir  la realització d'un esdeveniment d'aquesta magnitud que, en la seva primera edició, amb una participació de 16 equips, ja va aconseguir mobilitzar un total de gairebé 800 persones.

DSC_6884fffFA16

La present edició Sènior Solutions, els participants van haver de  trobar a un company d'equip major de 60 anys perquè els ajudés a identificar els desafiaments als quals la gent gran s'ha d'enfrontar en la seva vida diària. Aquest era el punt de partida per desenvolupar un projecte científic que proposava una solució innovadora i que finalment era posat en comú amb altres equips de manera col·laborativa. En aquest punt l'Escola Politècnica Superior va sol·licitar l'ajut dels professionals de la Facultat d'Infermeria de la UdL i es va organitzar una xerrada conjunta amb tots els participants amb l'objectiu d'oferir aquesta informació.

La Jornada de competició va centrar-se es les dues línies principals de les que consta la FIRST LEGO League, la presentació dels projectes científics elaborats per els equips participants i jutjats per un tribunal d'experts, i la Competició de Robots, organitzada en tres rondes, en la que els equips havien d'aconseguir que el seu robot executés en un temps màxim de 2:30 minuts el màxim de desafiaments proposats per l'organització.

DSC_6737ffFA

Després d'uns apassionants enfrontaments i una emocionant final, el guanyador absolut d'aquesta segona edició celebrada a Lleida va ser el Col·legi Santa Anna de Lleida, que competirà a la gran final estatal de la FLL que tindrà lloc a Tarragona els dies 16 i 17 de març; Santa Anna Team, juntament amb el segon guanyador, el INS Joan Brudieu de la Seu d'Urgell, tindran l'oportunitat de participar en tornejos internacionals com el World Festival de St. Louis del 24 al 27 d'abril de 2013 o l'Open European Championship que se celebrarà a Paberdorn (Alemanya) del 8 al 10 de març.

DSC_6896fffFA16

La resta de participants que van aconseguir endur-se algun dels premis va ser:

Premis FLL 2013

Una de les novetats d'aquesta edició va ser el muntatge, per part de l'empresa Agustí Mestre, d'una ludoteca per als més petits on, sobretot, els nens i nenes acompanyants del participants van poder gaudir durant tot el matí de diferents jocs, tallers i activitats d'esbarjo organitzades i coordinades per estudiants d'Educació Infantil de la FCE de la UdL i per personal propi d'Agustí Mestre.

DSC_6635fffFA

L'acte de Cloenda i el lliurament de premis va comptar amb la presència de nombroses autoritats, polítiques, institucionals i empresarials de les Terres de Lleida, així com els representants de les empreses patrocinadores d'aquesta edició de la FLL Lleida.

DSC_7164FA16

Premsa