Les taxes de les matrícules universitàries baixaran un 30% el curs que ve a Catalunya

el 30 de juny de 2020 el Govern de la Generalitat va aprovar el decret de preus universitaris

El Govern de la Generalitat va aprovar el decret de preus universitaris que fixa una reducció del 30% en el cost global de les matrícules de grau i màster a les universitats públiques catalanes a partir del pròxim curs 2020-21 i per tant les taxes de les universitats públiques catalanes s'abaratiran un 30% per a tots els estudiants el curs que ve. La Generalitat ha aprovat la rebaixa tant per als estudis de graus com per als de màster, per al curs 2020-2021.

D'aquesta manera, el crèdit matriculat per primera vegada en els estudis de graus costarà:

• 17,69 el ECTS de coeficient d'estructura docent A (abans 25,27€)
  • 25,04 el ECTS de coeficient d'estructura docent B (abans 35,77€)
  • 27,67 el ECTS de coeficient d'estructura docent C (abans 39,53€)

El preu de la matrícula estudis de grau Escola Politècnica Superior d'un curs estàndard de 60 crèdits serà el següent:

TITULACIONS EPS AMB COEFICIENT B >  Preu Curs 2020-21: 1.502 euros (abans 2.146 euros)

• Arquitectura Tècnica i Edificació
  • Disseny Digital i Tecnologies Creatives
  • Tècniques d'Integració Digital i de Computació
  • Doble Grau Enginyeria Informàtica i ADE (1r curs: 69 ECTS)

TITULACIONS EPS AMB COEFICIENT C > Preu Curs 2020-21: 1.660 euros (abans 2.371euros)

• Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica
  • Enginyeria de l'Energia i Sostenibilitat
  • Enginyeria en Organització Industrial i Logística
  • Enginyeria Informàtica
  • Enginyeria Mecànica
  • Enginyeria Química
  • Doble Grau Enginyeria Mecànica i Enginyeria de l'Energia i Sostenibilitat

En el cas dels màsters universitaris que habiliten per a l'exercici d'activitat regulades, el nou preu es fixa en 28,82 euros el crèdit, mentre que per a la resta de màsters universitaris el preu per crèdit es rebaixa fins al 46,11 euros. Segons el decret de preus aprovat, la rebaixa del 30% es fa extensiva a les successives matrícules, en mantenir-se els coeficients de multiplicació però en base als nous preus de cada coeficient d'estructura docent. Fins ara el preu del crèdit del màster era de 41,17.

Així doncs, aquest curs 2020-21 cal destacar que:

• el Màster en Enginyeria Informàtica: 2.593 euros, quan fins ara costava 3.705 euros
  • el Màster en Enginyeria Industrial: 3.458 euros, quan fins ara costava 4.940 euros
  • el Màster en Enginyeria del Cuir: a determinar pròximament

Addicionalment a aquesta reducció global del 30% dels preus públics universitaris en estudis de grau i màsters universitaris, el Govern manté la política pròpia de beques per tal d’afavorir l’equitat en l’accés a la universitat. Les beques Equitat es mantenen per als estudiants amb rendes més baixes i que no gaudeixin de matrícula gratuïta ja que no es beneficien de la beca general de l’Estat.

Els estudiants que se situin en els trams 1 i 2 de renda, a banda de gaudir de la rebaixa generalitzada d’un 30% dels preus públics universitaris, podran beneficiar-se de descomptes addicionals en graus i màsters universitaris que habiliten per a l’exercici d’activitats professionals regulades. Concretament, respecte als nous preus universitaris generals, tindran rebaixes del 80% i el 70% respecte al preu màxim de grau. En el cas dels màsters que habiliten per a l’exercici d’activitats professionals regulades, la rebaixa de la que gaudeixen els estudiant dels trams 1 i 2 és del 25% i el 20%, respectivament. Això vol dir que el cost d'un curs de grau estàndard se situarà en una forquilla d'entre 212,4 i 498 euros.

La rebaixa del 30% aplicada als preus públics universitaris es fa extensiva a les successives matrícules. Per tant, es mantenen els coeficients de multiplicació però en base als nous preus de cada coeficient d’estructura docent, en el cas de graus, i del tipus de màster.

Paral·lelament, s’ha acordat que les universitats puguin desplegar una política pròpia de segones i successives matrícules perquè, en els casos degudament justificats, els estudiants puguin pagar a preu de primera vegada quan la nova matriculació estigui vinculada a les condicions generades per la situació d’emergència per la COVID-19 en l’actual curs 2019-2020.

Amb la rebaixa del 30% de les taxes universitàries, més del 85% del cost d'un grau anirà a càrrec del finançament directe de la Generalitat i el percentatge superarà el 95% en el cas dels estudiants amb rendes més baixes, segons preveu el decret.

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL: Rebaixa d'un 30% en les taxes universitàries a partir del pròxim curs