Luisa F. Cabeza, professora de l'EPS, entre els investigadors més influents del món

Cada any el Web of Science Group identifica els investigadors més influents del món. Els investigadors seleccionats han estat més freqüentment citats pels seus companys durant l’última dècada. El 2020 han estat 6.389 investigadors de més de 60 països, el que representa que sols el 0,1%, dels investigadors del món, en 22 camps de recerca, els que han obtingut aquesta distinció exclusiva.

Per tercer any consecutiu la catedràtica laboral de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, Dra. Luisa F. Cabeza Fabra forma part d'aquest prestigiós grup. Cabeza, es situa entre els 173 investigadors d'Enginyeria més citats i és una de les dues úniques investigadores de la Universitat de Lleida que apareixen en aquesta classificació juntament amb la Dra. Olga Martin Belloso de l'ETSEA.

En l'àmbit estatal sols 103 investigadors espanyols entren en la llista dels 6.200 investigadors més influents del món. D'aquests, 32 treballen a Catalunya.

Luisa F. Cabeza (Barcelona, 1967) és professora titular a la Universitat de Lleida. Es va graduar a l'Institut Químic de Sarrià (Universitat Ramon Llull, Barcelona) en Enginyeria Química a 1992 i en Enginyeria Industrial l'any 1993, va obtenir el Mestratge en Gestió Industrial el 1995 i el seu doctorat en Enginyeria Industrial l'any 1996. Va ser  investigador postdoctoral al Departament d'Agricultura, ERRC a Filadèlfia des de 1996 a 1998, i en 1999 es va incorporar a la Universitat de Lleida i va crear el grup de recerca GREA. És autora de més de 100 publicacions i protagonista activa en diversos fòrums internacionals, com l'Agència Internacional d'Energia (AIE), el Grup Intergovernamental d'Experts sobre el Canvi Climàtic (IPCC), i el RHC Renewable Heating & Cooling - Plataforma Tecnològica Europea.

Els seus interessos de recerca se centren en l'eficiència energètica i sistemes renovables. Actualment, se centra principalment en l'emmagatzematge d'energia tèrmica, a partir de materials dels sistemes i aplicacions, amb gran interès pel punt de vista ambiental, incloent l'energia incorporada i les consideracions de mitigació de CO2. Actualment és la directora del Grup de Recerca GREia i de l'Institut Politècnic d'Innovació i Recerca en Sostenibilitat (INSPIRES) de la UdL.

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL. La UdL repeteix amb dos investigadores entre les més citades del món