Magda Valls, directora de l’Escola Politècnica Superior, protagonista de “Converses al Parc”

Segon capítol de la sèrie de divulgació del Parc Científic i Tecnològic de Lleida, que ja es pot veure a Youtube La tecnòloga repassa la trajectòria de l’EPS, destaca l’ocupabilitat del 100% i crida a les vocacions STEM

La tecnòloga i investigadora Magda Valls, actual directora de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida (UdL) és la protagonista del segon capítol del cicle “Converses al Parc”, que produeix el Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida i que busca divulgar la feina que desenvolupen científics i tecnòlegs de Lleida.

Es tracta d’un projecte audiovisual gravat i editat al centre experimental i multimèdia Magical del PCiTAL.

Valls, en la conversa conduïda pel gerent del Parc Científic i Tecnològic, Miquel Aran, fa un repàs a la història de l’Escola Politècnica Superior (EPS) que ara compleix 30 anys i que ha sumat 3.200 enginyers graduats. La directora afirma que registren una ocupabilitat del 100% i amb una forta pressió de la indústria que necessita més enginyers. També explica com els estudis s’han anat adaptant a les demandes del sector tecnològic i a les necessitats socials i del territori i posa com a exemple la nova titulació de Disseny Digital, que explota una vessant més creativa que fins ara no cobria l’Enginyeria Informàtica.

Entre altres coses, en aquest nou episodi de “Converses al Parc”, Magda Valls llença un missatge per animar a les vocacions STEM (Científiques, Tecnològiques, d’Enginyeria i Matemàtiques), i especialment entre les dones, ja que creu que “és una anomalia preocupant que la tecnologia la dissenyi només una part de la població” i més amb els mreptes actuals i de futur en Big Data, Intel·ligència Artificial o computació quàntica, per citar alguns exemples.

La conversa la podeu trobar al canal del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida a Youtube: