Magda Valls participa al Mobile Week Igualada

Avui, divendres 22 de febrer, Magda Valls, directora de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) ha participat en la Taula rodona Les TIC en clau de gènere: Despertem les vocacions femenines! En el marc del Mobile Week Igualada, un esdeveniment territorial del Mobile World Capital de Barcelona, sota la moderació del Sr. Manel López, director de Ceina, docent, programador i analista informàtic.

En la taula rodona s'han abordat qüestions referents a la manca de vocacions TIC en el jovent i, especialment en les noies que sembla que no ho consideren una opció d'estudis i professional. Així mateix també s'ha intentat explicar quines són les diferents accions i polítiques destinades a estimular l'interès per aquest sector, tot fomentant la igualtat de gènere.

En la taula rodona hi han participat els següents ponents:

Helena Torras - Serial Entrepreneur, inversora, mentora i consellera. Cofundadora de diverses startups, ha liderat projectes innovadors durant més d'una dècada. Ha invertit en més de 9 startups, i ha sigut membre del consell d'Administració/Assessor d'algunes d'elles. És consellera independent d'un fons de fons. Forma part de la Junta Directiva de diverses organitzacions i associacions.

Maribel Bergés - Ingeniero Químico por el Institut Químic de Sarrià, y MBA por IESE. Empezó su trayectoria profesional en Laboratorios Almirall, en el área de I+D como Ingeniero responsable del escalado industrial de procesos químicos. Después trabajó en “la Caixa” en el área de marketing y posteriormente se incorporó a la Fundació Bosch i Gimpera, la oficina de Transferencia de Tecnología de la Universitat de Barcelona, donde dirigió el programa de emprendeduría orientado a dar soporte a los investigadores universitarios en la creación de Spin-off, contribuyendo en más de 40 proyectos de creación y financiación de nuevas empresas de base tecnológica. En el año 2009 fundó SPHERIUM BIOMED, una empresa que se dedica al desarrollo de innovaciones biomédicas (modelo venture builder),

Magda Valls - Doctora en Matemàtiques i professora de la UdL en l'àrea de Ciències de la Computació i Intel·ligència Artificial. Ha estat Cap d'Estudis de les titulacions d'enginyeria informàtica i actualment és la directora de l'Escola Politècnica Superior. És investigadora del grup Criptografia i Grafs, i el seu camp de recerca es centra en l'àmbit dels protocols criptogràfics i la seguretat de la informació. Aquest curs ha impulsat el Grau en Tècniques d'Interacció Digital i de Computació en el Campus Universitari d'Igualada, que es tracta d'un grau singular de tres anys en l'àmbit TIC, i que es pot cursar en la modalitat de Formació Dual en col·laboració amb el teixit empresarial de l'Anoia.