María Jesús Prieto-Laffargue, doctora Honoris Causa de la UdL

Àrea de Comunicació i Premsa - Oficina Premsa UdL

La Sala Víctor Siurana de l'edifici del rectorat de la Universitat de Lleida (UdL)  va acollir ahir l'acte d'investidura de la sra. Mª Jesús Prieto-Laffargue com a doctora Honoris Causa de la UdL.

Una sala plena a vessar va gaudir d'un acte emotiu que va comptar amb un gran nombre de personalitats destacades del teixit polític, econòmic, industrial i cultural de Lleida.

La catedràtica de la UdL, directora del grup de recerca GREA Innovació Concurrent i professora de l'Escola Politècnica Superior (EPS), Luisa F. Cabeza,  va apadrinar la petició al rector per part del director de l'Escola, Francesc Giné, d'incorporar al claustre de doctors d'aquesta universitat a la sra. Prieto-Laffargue com a doctora Honoris Causa en reconeixement a la seva destacada trajectòria personal i professional al servei de l'enginyeria, de la transferència de tecnologia, de la formació integral dels professionals tècnics i de la sostenibilitat tecnològica dels països en vies de desenvolupament, questions que li han atesorat un gran prestigi internacional.

El rector de la UdL, Roberto Fernández, va acceptar aquesta petició i va donar pas a l'inici del solemne acte de investidura de la sra. Mª Jesús Prieto-Laffargue com a doctora Honoris Causa per la UdL, procedint al lliurament del títol i la imposició del birret llorejat.

Investida doctora, Prieto-Laffargue va seduir tots els presents en el seu discurs de investidura on va repasar la seva trajectòria professional, des de les primeres experiències viscudes a la Universitat Politècnica de Madrid on era una de les úniques tres dones matriculades a Enginyeria Superior de Telecomunicacions, fins a les últimes responsabilitats assumides al capdavant de l'Organització Mundial de l'Enginyeria (WFEO) i del Consell de Govern del Centre de Cooperació Internacional de la UNESCO a favor de l'enginyeria i els seus professionals en països en vies de desenvolupament.

Finalment, el rector de la UdL va agrair a sra. Prieto-Laffargue haver acceptat la distinció proposada per la UdL a instàncies de l'EPS i va lloar el paper que ha jugat aquesta Escola en el desenvolupament tecnològic i industrial de les comarques de Lleida els últims 20 anys.

Premsa

16 de novembre de 2012