María Jesús Prieto Laffargue, doctora honoris causa de la UdL a instàncies de l'EPS

Satellite

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL

El Consell de Govern de la Universitat de Lleida va aprovar aquest dimecres el nomenament de dos nous doctors honoris causa: el periodista Iñaki Gabilondo Pujol, proposat pel departament de Filologia Catalana i Comunicació, i l'expresidenta de l'Organització Mundial de l'Enginyeria-WFEO, María Jesús Prieto Laffargue, a instàncies de l'Escola Politècnica Superior.

Prieto Laffargue, una figura prominent en l'escena mundial de la tecnologia de les comunicacions, ha estat la primera dona en assumir responsabilitats dins d'organismes internacionals en el món de l'enginyeria. Al 2007 va ser elegida presidenta de la WFEO, on actualment és presidenta de suport al president. També forma part del Consell de Govern del centre de cooperació internacional sud-sud de la UNESCO per a la transferència de tecnologia i capacitació en enginyeria dels països en via de desenvolupament.

Doctora enginyera superior de Telecomunicacions per la Universitat Politècnica de Madrid, María Jesús Prieto Laffargue té un Màster en Direcció d'Empreses per la Universitat de Navarra. Entre les distincions rebudes, destaquen la medalla d'honor de la Universitat de Mississipi (2000) i la medalla d'honor de la International Charter Women Organisation (2002).

Amb aquests dos nous doctors honoris causa, la UdL n'haurà nomenat un total de 31 des de l'any 1998.

Premsa

29 de març de 2012