Matinal de robòtica a l'EPS amb la World Robot Olympiad

IMG_1814

El passat dissabte 3 d'octubre de 2015, l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) va acollir, per primera vegada, el torneig classificatori de la World Robot Olympiad (WRO), competició de robòtica adreçada a joves estudiants d'entre 7 i 15 anys. [+ info]

IMG_1675

Aquesta competició, que l'EPS coorganitza amb l'empresa ENGIJOC, s'emmarca en un conjunt d'accions que l'Escola duu a terme amb l'objectiu de fomentar les vocacions científiques i tecnològiques i desenvolupar habilitats en l'àmbit tecnològic.

En aquesta primera edició de la WRO a Lleida hi van prendre part els següents equips:

-          ROBOVOLS - INS Guindàvols (Lleida)

-          MARISTEXPLORER - Col·legi Maristes Montserrat (Lleida)

-          TECNOERMENGOL - IES Ermengol IV (Bellcaire d'Urgell)

-          ELS PLANELLS - INS Els Planells (Artesa de Segre)

-          ALMENTRONIX - INS Almenar (Almenar)

-          ROBOCORB - ENGIJOC (Mollerussa)

-          ARTESA DE SEGRE - INS Els Planells (Artesa de Segre)

L'equip Tecnoermengol, de Bellcaire d'Urgell, va resultar el guanyador de la competició i tindrà accés a la final estatal que se celebrarà al Cosmocaixa de Barcelona, l'11 d'octubre de 2015, i allà competiran per aconseguir un lloc a la final mundial -que es disputarà a Doha (Qatar), a principis de de novembre de 2015.

IMG_1839

El segon i tercer lloc el van aconseguir Robocorb (ENGIJOC) i Els Planells (INS Els Planells).

Destacar també l'alt grau de participació del públic assistent als tallers paral·lels organitzats per l'Escola Politècnica Superior; En concret:

-          Taller Scalextric InMind, del Grup de recerca GRIHO

IMG_1796

-          Autonomous robot humanoid, del Grup de recerca en Processat de Senyal i Robòtica.

IMG_1747

-          Robòtica i automoció, departament DIEI

IMG_1789

Van participar en el lliurament de premis el Sr. Ramon Roca,  president del Consell Social de la UdL, el Sr. Ferran Badia, vicerector de Planificació, Innovació i Empresa de la UdL, el Sr. Francesc Giné, director de l'EPS, el Sr. Fernando Guirado, responsable de la FIRST LEGO league Lleida i el Sr. Josep Domingo (gerent d'ENGIJOC).

Podeu veure un recull de fotografies de la World Robot Olympiad AQUÍ