Membres del GRIHO desenvolupen el projecte CopyrightLY

Seleccionat al programa ONTOCHAIN

Roberto García, Rosa M. Gil i Mercè Teixidó, professors de l'Escola Politècnica Superior i membres del grup de recerca en Interacció Persona-Ordinador i Integració de Dades (GRIHO) de la UdL han desenvolupat una aplicació descentralitzada per facilitar la gestió dels drets d'autor a les xarxes socials: el projecte CopyrightLY. El projecte compta amb la col·laboració,  des de la vessant legal, de la professora de la Facultat de Dret, Economia i Turisme, Ana Cediel.

CopyrightLY ha estat seleccionat (entre 137 propostes presentades) al programa ONTOCHAIN, finançat per la Comissió Europea amb 4,2 milions d'euros en el marc de la iniciativa Next Generation Internet (NGI).

CopyrightLY busca posar en marxa un mecanisme que faciliti associar els autors a les seues creacions en xarxes socials, proporcionant noves formes perquè monetitzin els seus continguts, des de llicències de reutilització mitjançant contractes intel·ligents fins a un tipus especial de criptomoneda, els Tokens No-Fungibles (NFTs), que actualment ja s'utilitzen sobre obres d'art, articles periodístics o fins i tot piulades de Twitter.  També facilitaria als consumidors maneres de verificar l'autoria que volen reutilitzar i les condicions sota les quals està disponible.

Àrea de Comunicaciuó - Oficina de Premsa UdL: La UdL desenvolupa una aplicació per gestionar els drets d'autor a Internet