Newmatica, projecte de Ros Roca amb participació de l'EPS, al Saló Innovative and Sustainable Cities

bg_slider

En el marc del Smart Society for Innovative and Sustainable Cities que es durà a terme a Fira de Barcelona del 13 al 15 de novembre de 2012, l'empresa Ros Roca Enviroment mostrarà el projecte NEWMATICA.

El projecte Newmatica, liderat per la Dra. Francina Solé de Ros Roca Envirotec, ha comptat amb la participació el Centre de Computació de Ponent (CCP) i el GREA Innovació Concurrent de la Universitat de Lleida, l'Institut d'Investigació en Intel·ligència Artificial (IIIA) del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) i el Centre de Disseny d'Equips Industrials (CDEI-UPC) de la Universitat Politècnica de Catalunya.

El 2001, Ros Roca envirotec va iniciar el procés de coneixement i estructuració del negoci de recollida pneumàtica de residus. Des de llavors Ros Roca ha anat augmentant la seva quota de mercat a Espanya obtenint un 50% de la quota de mercat, el que sens dubte es tracta d'un cas d'èxit de nova implantació en una tecnologia. En aquests moments, per consolidar la posició al mercat i internacionalitzar la tecnologia, cal fer un salt qualitatiu en la tecnologia de la recollida pneumàtica de residus al mercat global, objectiu principal de les actuacions d'innovació del projecte Newmatica.

Per part de l'Escola Politècnica de la Universitat de Lleida, els treballs relacionats amb la millora energètica han estat responsabilitat del Centre de Computació de Ponent dirigit pel Dr. Cèsar Fernández, mentre que els treballs de disseny del robot han recaigut sobre el Grup de Recerca en Energia i Maquinaria Agroindustrial - GREA Innovació Concurrent, i han comptat amb el Dr. Joan Roca i el Dr. Miquel Nogués com a coordinadors d'aquesta tasca.

Premsa

06 de novembre de 2012