Núria Carretero, antiga alumna de l'EPS, rep el Premi Alfons de Borja

Núria Carretero, actualment cap de gestió estratègica de cartera de projectes de tecnologia aplicada a la investigació clínica de la multinacional suïssa Roche, va rebre la distinció d'Alumni UdL

carretero (5)
Núria Carretero, premi Alfons de Borja 2018

Un Saló Víctor Siurana de la Universitat de Lleida (UdL) ple de gom a gom va acollir ahir l'acte de lliurament del Premi Alfons de Borja a la Sra. Núria Carretero Castán, antiga alumna de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la i actual cap de gestió estratègica de cartera de projectes de tecnologia aplicada a la investigació clínica de la multinacional suïssa Roche.

Prèviament a l'acte de lliurament, patrocinat pel Grup SEGRE i Banc Santander, es va dur a terme una trobada de networking. En concret, es va organitzar un cafè-col·loqui on Núria Carretero va oferir la xerrada "IA+Dona=Intel·ligència Augmentada" i on van assistir membres destacats de l'àmbit universitari i empresarial de Lleida (PCiTAL, Indra, Semic, ICG, Marqués PS).

El premi Alfons de Borja, que lliura Alumni UdL, arribava a la vuitena edició amb premiats tan destacats com el director del Vall d'Hebron Institut de Recerca, Joan Xavier Comella, el piragüista olímpic Saül Craviotto o el president de Repsol, Antoni Brufau.

En aquesta edició, presidida per l'excel·lentíssim rector de la Universitat de Lleida, Sr. Roberto Fernández i pel president d'Alumni UdL, el Sr. Josep Maria Moragues, es va guardonar a l'antiga alumna de l'EPS, Núria Carretero Castán. Núria Carretero va estudiar Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió a l'EPS de la UdL i s'ha especialitzat en projectes i intel·ligència artificial. Entre els anys 1996 i 2007, va ocupar diversos càrrecs de responsabilitat a IBM, a Espanya, diversos països de la resta d'Europa i Turquia. Des del 2007 treballa a la multinacional suïssa Roche, on actualment ocupa el lloc de cap de gestió de cartera de negoci de tecnologia aplicada a la investigació clínica, a Basilea.

En el seu discurs d'agraïments Núria Carretero va reinvidicar la importància de la presència i, sobretot del lideratge, de la dona en l'àmbit STEAM i en el món de les enginyeries en particular, així mateix va lloar els seus inicis a Lleida però sempre amb una perspectiva global, internacional. Amb tot, Núria Carretero també va esgrimir tocs de com afrontar, com a cap, el repte de dirigir equips multidisciplinars amb orígens geogràfics, culturals, lingüistics, etc diversos, on la clau recau en aconseguir crear una "cultura" comuna pròpia com a grup.

El magnífic discurs de la guardonada va concloure l'acte oficial i tots els assistents van poder gaudir d'un refrigeri de comiat.

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL: Núria Carretero, primera dona en rebre el premi d'Alumni UdL