Plenari del Centre de Recerca INSPIRES (Institut Politècnic d'Innovació i Recerca en Sostenibilitat)

[caption id="attachment_6298" align="alignnone" width="470" caption="Luisa F. Cabeza, directora del Centre de Recerca INSPIRES"]RTEmagicC_b37a2af7a8.jpg[/caption]

El passat 28 d'abril el consell de govern de la Universitat de Lleida va aprovar la creació d'un nou centre de recerca, l'Institut Politècnic d'Innovació i Recerca en Sostenibilitat (INSPIRES).

Ahir es va celebrar el primer plenari del centre de Recerca INSPIRES on es va presentar el següent equip directiu:

- Directora: Luisa F. Cabeza

- Sots-director: Carles Mateu

- Vocals: Daniel Chemisana i Josep Lluís Lérida

Així mateix es va aprovar  la possible composició del Consell Assessor Extern, els noms dels possibles components es faran públics en la reunió de setembre/octubre de 2013, la creació d'una web pròpia del centre de Recerca i d'altres accions de comunicació i difusió amb l'objectiu de potenciar la visibilitat d'INSPIRES.

Aquest nou centre de recerca, vinculat directament amb l'Escola Politècnica Superior, va néixer de la fussió de dos centres, el Centre de Computació de Ponent (CCP) i el Centre de Recerca en Tecnologies per a la Sostenibilitat (CRETESOS) i compta amb un equip humà de prop de 100 investigadors provinents de vuit grups de recerca ,  i amb  l'experiència i el manteniment de les línies de treball en projectes d'avantguarda provinents dels antics centres. El pla de recerca de INSPIRES es focalitza en quatre projectes:

- Les ciutats intel·ligents o SmartCities.

- L'aplicació d'aquests principis a l'àmbit agrícola o AgroSmart.

- L'energia eficient i sostenible.

- Els entorns saludables, la telemedicina i la bioinformàtica.

Així doncs, el centre vol consolidar-se com un centre de referència en projectes referents a: seguretat informàtica, vot electronic, modelització i estudi de sistemes complexos, optimització i planificació de recursos, seguretat de les comunicacions, aplicacions paral·leles, hardware d'altes prestacions, cloud i grid computing, enginyeria energètica, automatització industrial, usabilitat, accesibilitat, big data integration, aprenentatge electrònic, energia solar, suport a la presa de decisions, física d'edificis, …