Premi estatal per una estudiant de l'EPS pel disseny d'un robot mòbil

Davinia Font Calafell

Àrea de Comunicació i Premsa - Oficina de Premsa UdL

L'estudiant de l'Escola Politècnica Superior, Davinia Font Calafell, ha rebut el premi de la Fundación Técnica Industrial, edició 2009 dotat amb 1500€ i diploma acreditatiu. La Fundación Técnica Industrial premia anualment sis Projectes Fi de Carrera realitzats per estudiants d'Enginyeria Técnica Industrial de tot l'Estat que destaquin, entre d'altres aspectes, per la seva originalitat, aportació innovadora i utilitat. El projecte premiat porta per títol "Diseño de un robot móvil para aplicaciones docentes" i va ser dirigit pel Dr. Jordi Palacín, professor del Departament d'Informàtica i Enginyeria Industrial de la Universitat de Lleida.

El projecte tenia com a objectiu el disseny i fabricació d'un robot mòbil robust i de baix cost que pogués ser utilitzat com a eina docent per a l'aprenentatge del funcionament de diversos sensors i actuadors. Es van construir tres robots mòbils que incorporen una estructura d'alumini i un recobriment de plàstic que permet accedir fàcilment al seu interior i que són utilitzats actualment a l'Escola Politècnica Superior. Una de les particularitats del disseny realitzat es que les seves dimensions exteriors segueixen la proporció Àurea (o número d'or) en un intent d'aconseguir proporcions que semblin més naturals.

El disseny del robot mòbil ha estat implementat pràcticament i la seva funcionalitat com a eina docent ha estat verificada mitjançant la seva utilització en un bloc d'assignatures i la demostració realitzada a l'Escola Politècnica Superior.

Aquest és el segon cop que un estudiant de l'Escola Politècnica Superior aconsegueix aquest premi; l'any 2006 va aconseguir-lo David Pernia amb el projecte Fi de Carrera "Diseño y construcción de un robot de limpieza para uso domestico".

Actualment Davinia Font està realitzant una estada de sis mesos al Institute of Robotics and Intelligent Systems de Zurich desenvolupant robots subaquàtics sota la supervisió del Dr. Cedric Pradalier.

"Diseño de un robot móvil para aplicaciones docentes"  - Davinia Font Calafell

Grup de Robòtica - Escola Politècnica Superior - UdL