Presentació a l'EPS-UdL del prototip d'Assistent Personal Robòtic (APR) en el marc de la Càtedra Indra-Fundación Adecco de Tecnologies Accessibles

IMG_1936 Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL

La Sala de Graus de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) ha estat l'escenari escollit per presentar un prototip d'assistent personal robòtic (APR) amb un disseny humanoide.

El projecte, desenvolupat en el marc de la càtedra Indra-Fundación Adecco de Tecnologies Accessibles, permet a l'usuari desplaçar el robot per l'oficina a través del seu telèfon mòbil o una tauleta amb connexió a Internet per "veure" els companys i conversar amb ells i facilitar que les persones amb discapacitat motriu puguin, des de casa, estar connectades amb el seu lloc de treball.

IMG_1945

Amb una autonomia tècnica de sis hores en funcionament continu i un pes de 30 quilos, l'APR integra tecnologies procedents de camps tan diversos com els telèfons d'última generació, la visió artificial, la interacció robot-màquina i les xarxes informàtiques.

Entre els reptes abordats per l'equip, destaquen el disseny del sistema motriu perquè el moviment del robot sigui àgil i dinàmic en un entorn d'oficina; el disseny mecànic del sistema; la definició i implementació del control de desplaçament; i el sistema de telecontrol. A més, els investigadors de la UdL -encapçalats pel professor Jordi Palacín- han implementat un mecanisme de seguretat en el robot que l'obliga a detenir-se en cas de preveure una col·lisió imminent amb una persona o objecte, tot i que l'usuari l'ordeni avançar i en un futur proper també es podrà controlar mitjançant el ratolí virtual Headmouse de la UdL, amb gestos facials i moviments del cap.

IMG_1939

.

L'acte de presentació, ha estat presidit pel rector de la Universitat de Lleida, Roberto Fernández i hi han participat el director d'Indra a Catalunya, Manel Brufau, el president de la Fundación Adecco, José María Echevarría, el director de l'Escola Politècnica Superior, Francesc Giné i el director del Grup de REcerca en Robòtica i processat de Senyal, Jordi Palacín.

Imatges
TV3

En compliment de la Llei de Propietat Intel·lectual, podeu trobar el pdf d'aquesta notícia al Recull de Premsa de l'Oficina de Premsa de la UdL: http://www.udl.cat/serveis/oficina/Recull-de-Premsa.html