Presentació de l'itinerari formatiu interuniversitari en Arquitectura Tècnica (UdL) i Arquitectura (URV)

IMG_1054

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL

La Sala de Graus de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida ha acollit  l'acte oficial de presentació de l'acord per a l'impuls de la col·laboració educativa entre la Universitat de Lleida (UdL) i la Universitat Rovira i Virgili (URV), a partir del qual ambdues universitats es comprometen a elaborar un conveni pel qual oferiran un itinerari formatiu interuniversitari en format de Doble Titulació en Arquitectura Tècnica i Arquitectura.

Han participat en la presentació d'aquest conveni, per part la UdL, el Sr. Francisco García, Vicerector de Docència en funcions de la Universitat de Lleida i el Sr. Josep Pallarès, Vicerector de Política Acadèmica i Personal Docent i Investigador de la Universitat Rovira i Virgili, i estaran presents en l'acte el Sr. Francesc Giné, Director de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la UdL i el Sr. Josep Bertran, Director de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura (EAR) de la URV.

IMG_1077

L'objectiu de l'itinerari formatiu en format de tronc comú interuniversitari és el de formar professionals integrals de tot el procés constructiu, preparats per  afrontar, no tan sols la fase creativa de disseny de l'edifici (Arquitecte), sinó també la fase de direcció de l'execució, de manteniment i rehabilitació de l'edifici (Arquitecte Tècnic).

Ambdues universitats habilitaran per al proper curs 2015-16 un itinerari per que els alumnes de quart curs d'Arquitectura Tècnica puguin obtenir també el Grau en Arquitectura de forma que l'alumnat pot assolir les dues titulacions en un termini mínim de 6,5 cursos acadèmics.

L'alumne comença cursant el Grau d'Arquitectura Tècnica durant els tres primers cursos, a l'EPS de la UdL. El quart curs es cursa en règim de simultaneïtat d'estudis entre les dues escoles i a partir del cinquè curs, un cop finalitzada la titulació a Lleida, l'alumne passa a ser alumne de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de la URV, per tal de completar la resta de la titulació d'Arquitectura. Així doncs, amb aquest tronc comú es convalidaran fins a 166 ECTS de la titulació d'Arquitectura, quedant pendent de cursar 134 ECTS d'assignatures més 30 ECTS del TFG, el que suposa un mínim de 2,5 cursos.

Cal destacar l'aspecte innovador d'aquesta proposta, doncs es tracta del primer itinerari formatiu en format de tronc interuniversitari dins la branca d'Arquitectura que s'impartirà a Catalunya, potenciant amb la seva implementació el proper curs, tant els vincles i les sinergies a nivell institucional, com la promoció i projecció de la professió a nivell territorial i empresarial. Així mateix, significa un guany en la potència d'ocupabilitat de l'estudiantat oferint al sector de l'edificació professionals integrals que puguin afrontar absolutament totes les fases implicades en el procés constructiu.

En compliment de la Llei de Propietat Intel·lectual, podeu trobar el pdf d'aquesta notícia al Recull de Premsa de l'Oficina de Premsa de la UdL: http://www.udl.cat/serveis/oficina/Recull-de-Premsa.html