Presentació del Projecte Sinergia, de l'INS La Mitjana i l'EPS, a centres educatius de Lleida

IMG_0764
Visita del claustre de professors de l'INS La Mitjana a l'EPS

La delegació d'Ensenyament va acollir ahir la presentació del Projecte Sinergia a representants d'una desena de centres educatius, amb l'objectiu que coneguin aquesta iniciativa de l'institut La Mitjana de Pardinyes i l'Escola Politècnica Superior de la UdL que es desenvolupa des d'aquest curs amb objectiu final impulsar les vocacions científiques i tecnològiques entre els alumnes d'ESO.

Concretament, en el marc de Sinergia s'ha establert una estreta línia de col·laboració en les assignatures de matemàtiques, física i tecnologia i tots dos centres han organitzat per aquest curs una sèrie de tallers com el de disseny gràfic, drones, introducció al disseny i impressió 3D, vectors i creació d'aplicacions mòbils, entre d'altres.

Presentación1

Carles Vara, director de l'institut La Mitjana, va explicar ahir que la idea de la col·laboració amb l'EPS va sorgir després de plantejar-se quines eren les mancances de l'alumnat abans d'arribar a batxillerat i la universitat i la seva intenció de cobrir-les.

El director de la Politècnica, Francesc Giné, confia que els alumnes de secundària perdin la por a les enginyeries i aconseguir en uns anys un augment d'inscrits en aquestes titulacions (Enginyeria Informàtica, Enginyeria Industrial i Arquitectura Tècnica)  a més de col·laborar a millorar els resultats acadèmics dels estudiants de l'institut. Així mateix va assegurar que actualment empreses de Lleida es veuen obligades a "importar enginyers informàtics qualificats de països de l'Est perquè aquí no en troben".

IMG_1322
Taller d'impressió 3D realitzat a l'INS La Mitjana amb la coordinadora de Sinergia de l'EPS, Susana Maza

El projecte Sinergia, coordinat des de l'EPS per la professora Susana Maza, es una més de les moltes iniciatives que s'han endegat en els darrers temps des de l'Escola Politècnica Superior amb l'objectiu clar i concret d'impulsar les vocacions científiques i tecnològiques entre els nois i noies: Mercat de Tecnologia, la FIRST LEGO League Lleida, World Robòtic Olympiad, Prova Cangur, ...

En compliment de la Llei de Propietat Intel·lectual, podeu trobar el pdf d'aquesta notícia al Recull de Premsa de l'Oficina de Premsa de la UdL: http://www.udl.cat/serveis/oficina/Recull-de-Premsa.html