Presentació del projecte Son Cube2 a l'EPS

120515-conferencia-enric-herrero

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL

El passat divendres, la Societat Astronòmica de Lleida (SALL) va presentar a la sala de Graus de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida,  el projecte SonCube 2.

L'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida col·labora en el projecte SonCube 2, un projecte de baix cost consistent en una petita sonda que, impulsada per un globus d'heli, l'any passat va sobrevolar els Pirineus fins arribar a l'estratosfera portant espectaculars imatges i dades, i oferint interessants possibilitats en l'educació i divulgació de les ciències de l'espai. A l'actualitat s'està duent a terme el projecte SonCube II,  l'enlairament del qual està previst pel proper 7 de setembre des de Les Planes de Son, a l'Alt Àneu i que ofereix la participació d'estudiants i del públic general en aquesta interessant aventura fins a la frontera de l'espai.

L'experiència es finança mitjançant el sistema del crowdfunding (microfinançament col·lectiu), amb petites aportacions econòmiques d'institucions i particulars; a l'igual que la primera sonda, que es va enlairar a l'agost de 2012. El SonCube permet obtenir imatges i dades de l'estratosfera, oferint interessants possibilitats en l'educació i divulgació de les ciències de l'espai. Aquest cop, a més, inclourà algun experiment dissenyat per alumnes de Batxillerat gràcies a un concurs obert a tots els instituts de Catalunya.

L'impulsor de la iniciativa, Enric Herrero Casas, és llicenciat en Física per la Universitat de Barcelona i té un màster d'Astrofísica i Ciències de l'Espai per la mateixa universitat. A l'actualitat està realitzant el seu doctorat en un projecte de recerca de planetes extrasolars a l'Institut de Ciències de l'Espai (CSIC-IEEC). També participa a diversos projectes d'astronomia educativa i divulgació, col·labora amb l'observatori de MónNatura Pirineus a més de ser membre actiu de la Societat Astronòmica de Lleida, va ser l'encarregat de dur a terme aquesta conferència de presentació.

Podeu trobar més dades, vídeos, etc. del projecte a: http://www.astrolleida.cat http://www.celdenit.com/soncube/

Premsa

23 de febrer de 2013