Presentació d'una nova edició de la FIRST LEGO League

Senior Solutions Aqua SM I-E-C

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL

Ahir va tenir lloc l'acte de presentació d'una nova edició de la FIRST® LEGO® League a l'Espai UVic de Barcelona amb representants institucionals de tots els centres participants, entre els que s'hi comptava en Francesc Giné, director de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, encarregada d'organitzar, per segon any, la fase local de Lleida de la FIRST® LEGO® League.

Aquesta competició correspon a un torneig internacional de robòtica per a joves de 9 a 16 anys, present a més de 60 països i amb més de 350.000 participants a tot el món, i que s'implementa a un entorn de competició esportiva del més alt nivell.

Cada any, centenars de milers de joves de tot el món esperen expectants davant dels seus ordinadors l'alliberament d'un nou Desafiament. Aquest any el repte és l'ajuda a la gent gran: Seniors Solutions.

En el repte Senior Solutions, els equips investiguen els obstacles a què s'enfronten la gent gran i busquen solucions innovadores per millorar la seva qualitat de vida, amb reptes com desplaçar-se, estar connectats a l'entorn o mantenir-se en forma.

Durant aproximadament 6 setmanes, els 20 equips participants a Lleida, formats per entre 4 i 10 participants, acompanyats del seu entrenador, hauran de dissenyar, construir i posar en marxa robots, a més de realitzar un treball d'investigació científica que hauran d'exposar el dia del torneig davant un jurat format per professors universitaris, científics, etc.

Un total de 35 equips es classificaran per disputar la gran final d'Espanya, que se celebrarà al març i on en la darrera edició hi va participar l'equip guanyador de Lleida, l'institut Maria Rubies. Els premiats en la fase estatal tindran l'oportunitat de participar en tornejos internacionals com el World Festival de St. Louis del 24 al 27 abril 2013 o l'Open European Championship que se celebrarà al juny de 2013.

L'objectiu de FIRST LEGO League és que els participants trobin solucions reals a problemes actuals, tenint en compte sempre els factors que afecten als nostres Seniors.

En aquesta edició, l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida novament s'ha volcat totalment en la organització de l'esdeveniment, convertint-se en seu local on els nens i nenes de la provincia de Lleida podran sorprendrens amb les seves habilitats científiques i el seu treball al disseny d'un robot basat a les peces de LEGO® el proper 16 de febrer de 2013.

Premsa

05 de desembre de 2012