Programa de micro donacions per a la construcció del centre mèdic a Burkina Faso

IMG_6737

El que és coneix ja com l'iglú solidari de la UdL és un prototip realitzat pels estudiants de l'Escola Politècnica Superior (EPS) que participen en un projecte de cooperació internacional que té com a objectiu construir un centre mèdic en un dels barris més pobres de la capital de Burkina Faso, Ouagadougou.

El projecte ha entrat ara en la fase de recaptació de  fons per tirar endavant la construcció.  Aquest mes d'octubre es va iniciar una campanya de micro mecenatge per tal de recaptar els 2.500 euros necessaris per comprar els materials de revestiment, les finestres i les portes de l'edifici. Podeu col·laborar fent una micro donació en aquest enllaç [veure tota la notícia]:

L'edificació es fa amb una tècnica de construcció ecològica i de molt baix cost anomenada supertova o earthbag, i en forma de cúpula o iglú. Es fan servir sacs tubulars plens de terra, que s'apilen un damunt de l'altre i es tanquen a dalt en forma de cúpula. El material dels sacs proporciona aïllament tèrmic i no contamina. No necessita revestiments, excepte per a les obertures de les finestres i la porta. La construcció, per tant, és ràpida, barata i sòlida.

El curs passat, una quinzena d'alumnes van participar en la construcció del prototip a Lleida. Eduard Zafra, un alumne d'arquitectura tècnica, va dissenyar la casa com a projecte de final de grau. I ara ha arribat el moment de portar-ho a la pràctica a Burkina Faso.[veure tota la notícia de la construcció] [veure tota la notícia del taller d'arrebossat]

IMG_6842

En Ramon Maria LLimós Montagut, es  Arquitecte Tècnic per l'EPS de la UdL i, actualmente, estudiant de postgrau en disseny i gestió d'entorns BIM-REVIT a la Universitat de Lleida i en Eduard Zafra Bosch, que actualment estudia Arquitectura Tècnica a l'EPS i està duent a terme les practiques Tutelades en Empresa  a La Fundació Lleida Solidària hi han viatjat recentment per preparar el projecte, i també hi anirà la coordinadora del treball, la professora del departament d'informàtica i enginyeria industrial, Lídia Rincon. [veure tota la notícia]

reunio al solar

El projecte té el finançament de l'Oficina de Desenvolupament i Cooperació de la Universitat de Lleida, i la col·laboració de la Fundació Lleida Solidària. Té un cost total de 70.038 euros, i per a aquest any ha rebut un fons de 12.100 euros del servei de cooperació.

[caption id="attachment_11537" align="alignnone" width="471" caption="Diari El Punt Avui - Edició Lleida 17/11/2015"]001MJYIH[/caption]