Prova de nivell d'idioma per als estudiants de primer curs de l'EPS

IMG_5303

Dos terços dels estudiants que accedeixen a la universitat tenen un nivell d'anglès inferior al First Certificate o B2, segons càlculs del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) referits per la Secretaria d'Universitats i Recerca. Això significa que uns 28.800 alumnes de primer any no assoleixen el requisit que el Departament d'Economia i Coneixement vol introduir aquest curs 2013-14.

La implantació de l'Espai Europeu d'Educació Superior i la necessitat de jugar en l'esfera internacional ha fet que les universitats incrementin la presència de les llengües estrangeres, però el requisit de demostrar cert domini de l'anglès quedava a voluntat de cada Universitat i la conselleria ha volgut oficialitzar-ho.

Així doncs, a partir d'aquest curs 2013-14, els universitaris hauran d'acreditar un nivell mínim d'una tercera llengua en acabar els estudis. En el cas de l'anglès caldrà el First Certificate o l'equivalent, el B2. El conseller Andreu Mas-Colell, ha argumentat que d'aquesta manera es garantirà que els graduats dominin l'anglès o una altra llengua.

En aquest sentit cal recordar i destacar que l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida es suma a aquesta voluntat amb  l'inici d' una doble titulació d'Arquitectura Tècnica i Enginyeria Civil, amb la VIA University College de Dinamarca, en anglès i la obligarietat de desenvolupar el 25% del les classes del seu Màster en Enginyeria Industrial en anglès.