Reunió en el marc del Doctorat Industrial desenvolupat entre l’empresa PMP Prêt-à-Porter cases i l'EPS

Adrià Mateo, exposant en la reunió del DI

El passat 22 de Febrer va tenir lloc a la Sala de Graus de l’Escola Politècnica Superior una reunió de treball en el marc del Doctorat Industrial que s’està desenvolupant entre l’empresa de construcció industrialitzada ( https://pretaportercasas.com/ca/ ) PMP Prêt-à-Porter cases i l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida. Aquest projecte de recerca està sent desenvolupat per l’estudiant de doctorat Adrià Mateo Fornés, i dirigit pels professors Dr. Jerôme Barrau i Dr. Gabriel Pérez, per part de la Universitat i els Sr. Alvaro Miedes i Sr. Josep Oriol Forné, per part de l’empresa.

L’empresa PMP i el professorat implicat comparteixen l’objectiu de desenvolupar solucions constructives innovadores, sostenibles i energèticament eficients. Aquestes solucions s'han de poder integrar en el procés de fabricació industrial dels edificis, que és una de les particularitats dels productes desenvolupats per l’empresa PMP. A més a més, la viabilitat  econòmica de les solucions desenvolupades és una condició necessària per a la seva integració al producte final a mig termini.

La millora de la sostenibilitat del procés productiu i la possibilitat de “customitzar” les solucions constructives per tal d’adaptar-les a les necessitats dels clients, cada cop més exigents pel que fa als temes mediambientals, estan el focus d’interès de la recerca desenvolupada en aquest doctorat industrial.

En base a aquest marc de treball, l’empresa i el professorat implicat han acordat el desenvolupament d'un profund procés de revisió dels procediments de disseny i càlcul de les solucions constructives atenent a les exigències estructurals, tèrmiques i acústiques de les normatives vigents i futures.

La reunió va servir per poder fer balanç de la tasca feta fins a la data i poder reprendre les activitats de capitalització de la recerca duta a terme.