Rita Puig i Rosa Cantero, professores del grau en Enginyeria Química, participen en un projecte sobre sostenibilitat del sector agroalimentari

nexus
Objectius Kairos-Biocir FONT: Kairos-Biocir

Les professores de l’Escola Politècnica Superior del Campus Universitari Igualada-UdL i doctores en Química Rita Puig Vidal i Rosa Cantero participen en el projecte d’investigació Kairos-Biocir

Kairos-Biocir té com a objectiu millorar el sector agro-alimentari a Espanya integrant variables ambientals, nutricionals i econòmiques sota un enfocament de cicle de vida. Aquest projecte considera tota la cadena de subministrament del sistema agroalimentari i aborda les complexes interdependències, relacions i sinergies entre l'aigua, l'energia i els aliments, incorporant a productors, responsables polítics i consumidors en el procés de presa de decisions.

Es tracta de millorar la circularitat i sostenibilitat del sector agroalimentari mitjançant la reutilització de recursos, la valorització de subproductes i la reducció de la pèrdua i el malbaratament d’aliments.

És un projecte que coordina la Universitat de Cantàbria en col·laboració amb la Universitat de Lleida (des del grup d’investigació de Desenvolupaments Biotecnològics i Agroalimentaris) i la Universitat Pompeu Fabra. El personal tècnic d'alta qualificació comprèn equips de recerca amb una àmplia experiència en el desenvolupament i aplicació de processos i productes sostenibles, etiquetes ecològiques i gestió de residus que responen a les necessitats dels sistemes agroalimentaris de la zona espanyola.

El projecte es va iniciar a miktjans de l'any 2021 i la durada prevista és fins al 2023.

Anoia Diari: Rita Puig , Rosa Cantero i Ibtissam Bouhzam: “Cada any es llencen 1.600 milions de tones d’aliments produïdes per al consum humà”