Robert Cabrera i Damià Castells, cofundadors de Blackpier i antics alumnes de l'EPS, guardonats amb els Premis de Turisme i Comerç “Ciutat de Lleida”

IMG-20180503-WA0002-1080x675
Els cofundadors de Blackpier amb el diploma acreditatiu del premi FOTO: ceeilleida

En al 3a edició dels Premis de Turisme i Comerç “Ciutat de Lleida” que s’atorguen a empreses i professionals que han contribuir a la competitivitat del turisme i el comerç a Lleida, han estat guardonats, Robert Cabrera,  Damià Castells i  Joel Joli fundadors de la innovadora firma Blackpier primera sastreria online d’Espanya.

Un viatge a Shanghai d'en Joel Joli, CEO actual de l'empresa, va ser la llavor que va permetre mesos després que en Sergio Luaces, Enginyer Tècnic Informàtic de Sistemes per l'EPS de la  UdL (2008-09), el seu amic Robert Cabrera, Enginyer Tècnic Informàtic de Gestió per l'EPS de la  UdL (2007-08) i en Damià Castells, també Enginyer Tècnic Informàtic de Gestió per l'EPS de la  UdL (2009-10), tots ells menors de 30 anys, crear l'any 2011 Blackpier, un servei de sastreria personalitzat a la xarxa. Blackpier reinventa el concepte de sastreria tradicional servint-se de les noves tecnologies. Es una sastreria virtual que va començar el seu camí el 2012.

Amb seu a Lleida i oficina logística a Xangai, la marca ha aconseguit que el seu innovador concepte de confecció de vestits, camises i pantalons d'home a mida traspassi fronteres, operant en l'actualitat en països com Espanya, Regne Unit, Itàlia, França i Rússia, tenint previst en un futur donar el salt als Estats Units. Al gener de 2016 inauguren la primera botiga física a Lleida com a model de franquícia. I al gener de 2018 obren a Barcelona la segona botiga a peu de carrer, amb l’objectiu de seguir creixent i oferir el millor servei possible als seus clients. També recentment han obert un punt de venda a Andorra.

L’empresa lleidatana va aconseguir l'any 2015 l’accèssit a la segona edició del premi Smart People with Smart Ideas concedit per l’Ajuntament de Lleida.

Així mateix, l’any 2017 també van ser guardonats per l’Escola Politècnica Superior amb el Premi Alumni EPS a l’Emprenedoria