Robot per mesurar el diòxid de carboni a les aules de l'EPS

El laboratori de Robòtica l'ha dissenyat com a substitut dels sensors de CO2 convencionals

Eduard Clotet, investigador del Grup de Robòtica, amb el robot

El passat curs acadèmic va ser, malauradament, un curs marcat per la Covid-19. Seguint les indicacions del Procicat, la Universitat de Lleida (i la resta d’universitats catalanes) va haver de dur a terme la seva activitat acadèmica seguint un model híbrid que combinava les classes online amb les classes presencials.

En les classes presencials, un dels principals factors a mesurar i controlar va ser el nivell de diòxid de carboni (CO2) acumulat.

En aquest sentit, el Laboratori de Robòtica de la UdL ha dissenyant un robot capaç de mesurar el nivell de diòxid de carboni a l’interior d’un espai d’un edifici i determinar si l’aula, el laboratori o el despatx està prou ventilat perquè no hi hagi risc que es propagui el coronavirus.

El robot incorpora un sintetitzador de veu i, en cas de detectar una concentració elevada de CO2 en algun dels espais a controlar, començaria a moure els braços i avisaria de la situació amb un missatge demanant l’evacuació de l’aula encenent uns llums intermitents. Aquesta “alarma d’evacuació” finalitzaria quan tothom hagués abandonat l’espai (el robot ho sabria gràcies a uns detectors de presència que té incorporats).

El laboratori de robòtica considera que aquest nou enginy podria ser el substitut dels sensors de CO2 dels edificis i és per això que estan buscant finançament per continuar endavant amb el projecte.

Diari Segre. La UdL crea un robot 5G que mesura el CO2 a l'interior dels edificis [18/07/21]