Rosa Gil plena la Sala d'actes d'Alcoletge en la seva xerrada sobre videojocs i xarxes socials

WhatsApp Image 2019-04-05 at 10.23.15
Rosa Gi en una xerrada a l'Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts el passat mes d'abril

La professora i coordinadora del grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la  Universitat de Lleida (UdL), Rosa Gil Iranzo, va impartir una xerrada a l’ajuntament d’Alcoletge adreçada a pares i fills en edat escolar. La xerrada, titulada "Videojocs i xarxes socials. Estratègies utilitzades per enganxar als videojocs. Riscos del Fornite i manipulació en xarxes socials" té com a objectiu donar a conèixer i conscienciar de les estratègies que utilitzen els videojocs per enganxar els jugadors.

L'estudi Generació Z i Fortnite: Nous paradigmes ètics de disseny de videojocs, elaborat per la UOC i la Universitat de Lleida (UdL), posa el focus en l'ús que la generació Z fa de Fortnite per ser, en bona part, responsable del seu èxit des que la companyia Epic Games el va llançar al mercat al juliol de 2017 amb una mecànica senzilla: una batalla entre cent participants en la qual només pot quedar un.

L'estudi, en el que ha participat la professora Gil, mostra que sis de cada deu nens d’entre 8 i 11 anys juguen al Fortnite malgrat que no tenen l’edat recomanada, que a Europa és de dotze anys. Una situació que s'agreuja a causa dels petits pagaments que incorpora aquest joc per aconseguir complements i avantatges estètics o millores en l’aplicació. Uns pagaments que van generar a Epic Games uns beneficis de més de 300 milions de dòlars el 2018, ja que el total que un jugador sol gastar en la seva experiència Fornite, de mitja, és de 73 euros.

Estudi sobre el popular videojoc Fortnite realitzat, entre altres, per la professora de l'EPS, Rosa M. Gil