Rosa Gil, va presentar el Grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives a l'Ilerdam Videas

L'Espai Orfeó va acollir el passat dissabte la segona activitat de Ilerdam Videas on Rosa M. Gil, coordinadora del Grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives (GDDTEC) de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, va ser una de les persones convidades a parlar sobre aquests nous estudis endegats a l'EPS, normativa d'accés, pla formatiu, perspectives laborals, etcètera.

Gil va informar als presents sobre el GDDTEC, una formació en matèria de tecnologies emergents i art que és una aposta estratègica de màxima prioritat per oferir nous continguts que habiliten als futurs titulats en una formació més transversal d'acord amb els perfils de les professions del futur, menys tancades o focalitzades. En principi cobriran la demanda propera al desenvolupament de tecnologia amb l'enfocament que combina tant l'àmbit artístic, més proper a l'estat emocional tan important en totes les activitats humanes, com l'àmbit del desenvolupament de programari, sense el qual la tecnologia no serà capaç de resoldre la tasques que les persones desitgem realitzar. Per tant, l'àmbit de treball dels titulats d'aquesta titulació gaudeix d'una demanda que actualment sembla que no pot fer altra cosa sinó créixer.

En aquesta segona edició de l'Ilerdam Videas a més a més del GDDTEC tabmbé es van realitzar diverses presentacions emmarcades en les darreres  xerrades TED i es va proposar la creació d'una App pròpia que agrupi tots els actes culturals que es duen a terme a Lleida.

Ilerdam Videas neix aquest any 2020 com un espai de trobada per debatre sobre la difusió cultural a la ciutat de Lleida i cobrir-ne les necessitats. El passat dimecres 29 de gener Jordi Prenafeta, Carles Hernández i Pilar Bosch van organitzar al Cafè del Teatre la primera trobada sota el títol Ilerdam Videas. L’èxit va ser tal que van decidir celebrar-ne una el dia 29 de cada mes fins a final d’any en un espai diferent de la ciutat en cada ocasió.