Seminari del Centre de Recerca INSPIRES

IMG_1540

El passat 22 de novembre l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida va acollir un seminari del Centre de Recerca INSPIRES.

INSPIRES (Institut Politècnic d'Innovació i Recerca en Sostenibilitat) va néixer el passat mes de juny del procés de fusió dels dos centres de recerca propis de la EPS-UdL ja existents:

- Centre de Recerca en Tecnologies per a la Sostenibilitat (CRETESOS)
- Centre de Computació de Ponent (CCP)

Amb un equip humà de 97 investigadors i i l'experiència i el manteniment de les línies de treball en projectes d'avantguarda provinents dels antics centres, INSPIRES va néixer consolidat com un centre de referència en projectes referents a: seguretat informàtica, vot electronic, modelització i estudi de sistemes complexos, optimització i planificació de recursos, seguretat de les comunicacions, aplicacions paral·leles, hardware d'altes prestacions, cloud i grid computing, enginyeria energètica, automatització industrial, usabilitat, accesibilitat, big data integration, aprenentatge electrònic, energia solar, suport a la presa de decisions, física d'edificis, ...

En aquest seminari de treball es van realitzar dues xerrades. L'una, a càrrec d'en Takahiro Nomura (Hokkaido University, Japan), post-doctoral del Grup de recerca en Energia i Maquinaria Agroindustrial (GREA Innovació Concurrent), titulada "Research activity of Akiyama laboratory in Hokkaido University and GREA Innovació concurrent" i l'altra a càrrec de Carme Agustí i Carme Carrera, membres del Trampolí Tecnològic de l'Oficina de suport a l'R+D+I de la Universitat de Lleida, sota el títol "Processos de valorització dels resultats de la recerca a la UdL".