1a Setmana de la Bioconstrucció a l'EPS

Organitzada per l'Escola Politècnica Superior i el Grau en Arquitectura Tècnica i Edificació

Del 28 de novembre a l'1 de desembre de 2017 es va desenvolupar a l'Escola Politècnica Superior de la UdL la 1a Setmana de la Bioconstrucció organitzada per l'Escola i el Grau en Arquitectura Tècnica i Edificació.

L'activitat s'organitzà en tres sessions obertes i gratuïtes que és van realitzar a la Sala de Graus de l'EPS (aula 2.03):

28 de novembre

LA CONSTRUCCIÓ AMB BALES DE PALLA COM ALTERNATIVA SOSTENIBLE

a càrrec del Sr. Joan Romero

La construcció amb bales de palla segueix en la punta de llança al mercat de la bioconstrucció. Des de sistemes bàsics i intuïtius a sistemes prefabricats, aquesta modalitat constructiva ofereix un ventall de possibilitats que permet poder aplicar-ho en qualsevol àmbit de la construcció.

Joan Romero és arquitecte tècnic, auditor energètic en edificació i docent. Màster de Bioconstrucció a la IEB-UDL i Màster en eficiència energètica i sostenibilitat en la UJI. Amb experiència en gestió i execució de projectes de bioconstrucció amb bales de palla. Soci d'okambuva.coop i doctorant en construcció amb terra per la UPV.

[pdf ponència]

30 de novembre

LA CONSTRUCCIÓ AMB TERRA AVUI EN DIA

a càrrec del Sr. Albert Puy

La terra és un material de construcció històric, però també del futur. Les seves possibilitats tecnològiques, de sostenibilitat i propietats saludables fan de la terra un dels materials de construcció més interessants. Com treballar-la avui en dia és tot un repte de recuperació de les tècniques populars d'arreu del món i de com adaptar-les als paràmetres occidentals actuals. Tot i les dificultats, actualment ja és una realitat a diferents països "desenvolupats". En molts d'altres, mai no s'ha deixat d'utilitzar la terra com un material de construcció principal.

Albert Puy és arquitecte Tècnic. Soci de la cooperativa COECO. Experiència en construcció i rehabilitació d'edificis amb tàpia i amb criteris de bioconstrucció.

1 de desembre

CRITERIS I EXEMPLES PER A UNA CONSTRUCCIÓ SOSTENIBLE SEGONS LES BASES DE LA BIOCONSTRUCCIÓ

a càrrec  de la Sra. Petra Jebens-Zirkel

Xerrada participativa amb exemples de diferents edificis projectats per l'estudi Jebens-Zirkel. Explicacions del funcionament d'una casa sana, els materials utilitzats, detalls constructius i elements d'acabat amb imatges de les obres realitzades.

Petra Jebens–Zirkel és arquitecta alemanya que viu des de fa 30 anys a Aragó. Ha realitzat nombroses obres de bioconstrucció, entre elles l'edifici CIRCE per a la universitat de Saragossa. Col·labora en la difusió i promoció de la bioconstrucció a Espanya i Europa, a través de nombroses jornades, conferències, articles en revistes, etc. Com a presidenta del IEB, actua de Coordinadora i Supervisora del Màster de Bioconstrucció IEB amb el IBN alemany.