Software per ajudar a deixar de fumar per SMS

image_gallery

Àrea de Comunicació i Premsa - Oficina de Premsa UdL

Hesoft Group, és un projecte empresarial de serveis sorgit de la Universitat de Lleida, i integrat per en Josep Cuadrado, membre del departament informàtic de Distribuidora Farmacéutica Leridana, Francesc Solsona, professor Titular d'Universitat a l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, i dos enginyers informàtics, en Jordi Vilaplana i en Ivan Josa.

Hesoft Group ha creat un programa informàtic que ajuda a deixar de fumar. Aquest software s'anomenat CP-F (Control de Pacients Fumadors) s'ha desenvolupat a partir de l'encàrrec de la Unitat de Tabaquisme de l'Hospital Santa Maria de Lleida. Gràcies a un contacte continuat (via SMS i internet) els professionals de la salut poden fer un seguiment tècnic i psicològic del fumador, ajudant-lo en tot moment a superar les situacions de risc. El programa, a més, permet visualitzar de forma automàtica gràfiques evolutives de l'estat del pacient, generar avissos o suggerències, dietes alimentàries, ...

Per últim cal destacar que Hesoft Group ha rebut un dels premis Bancaja 2010 Joves Emprenedors en la categoria de Projectes d'Empresa, pel desenvolupament i comercialització d'una altra aplicació informàtica de control, administració i gestió de pacients hipertensos.

premsa

11 de març de 2011