Taller d'arrebossats i pintures naturals sobre el domo de l'EPS del campus de Cappont

DSC01179_2k

Durant la setmana passada s'ha estat fent un taller d'arrebossats naturals amb terra i calç sobre el domo del Campus de Cappont, impartit per Domoterra.

El taller teòric i pràctic a instruït als alumnes del Grau en Arquitectura Tècnica, titulacions relacionades i professionals interessats en la tècnica d'arrebossats i pintures naturals sobre una estructura de Superadobe, practicant, d'una banda, totes i cadascuna de les fases necessàries per a la realització tant d'un arrebossat natural, resistent a l'aigua, durador, transpirable i de excel·lents qualitats constructives utilitzant materials 100% naturals, com el fang, la palla i la calç, i d0'altra banda, l'aplicació de pintures a partir de materials tan nobles i naturals com la terra, la calç, com a element estabilitzador 100% natural, ecològic i d'excel·lents qualitats constructives, i les fibres vegetals.

IMG_6800 La construcció amb Superadobe (Earthbag) és una solució ecològica, econòmica i per tant sostenible per a la envoltant de l'habitatge, que utilitza el disseny bioclimàtic per aconseguir el confort higrotèrmic.

IMG_6823 Els beneficis del taller es destinaran a la construcció del Centre Mèdic Emsimision a Ouagadougou, Burkina Faso que ja s'ha iniciat [veure]. Projecte en el qual intervenen l'Oficina de Desenvolupament i Cooperació de la UdL, Emisimision, la Fundació Lleida Solidària, Domoterra i l'Escola Politècnica Superior de la UdL.

IMG_6742(2)