The Re-bbish de l'institut Els Planells d'Artesa de Segre i Mullarero's Team del Colegio santa Ana de Fraga, guanyadors la cinquena edició de la FLL de Lleida

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL

La ciutat de Lleida, de la mà de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL), ha celebrat la cinquena edició del torneig classificatori de la FIRST LEGO League. A més, per primer cop es celebra, paral·lelament la primera edició de la Jr. FIRST LEGO League (Jr.FLL), adreçada a joves de 6 a 9 anys. L'acollida d'aquesta activitat a Lleida ha estat molt positiva: dels 16 equips que van participar en la primera edició del 2012 , en aquesta cinquena edició s'ha arribat als 27 equips.

Els equips The Re-bbish de l'institut Els Planells d'Artesa de Segre i Mullarero's Team del Colegio santa Ana de Fraga, han estat els equips guanyadors d'aquesta cinquena  edició de la FLL; Els primers han aconseguit el 1r Premi Fundació Scentia al guanyador d'aquesta edició, mentre que els segons han guanyar el 2n premi PAERIA al guanyador. Tots dos competiran en la gran final estatal de la FLL que tindrà lloc a Girona els dies 12 i 13 de març i que dona l'oportunitat de `participar en els tornejos de caire internacional.

20160220001249

Cbqv71jXIAE6e9a

La FIRST LEGO League és una competició de caràcter que es ve realitzant des de l'any 1988 als Estats Units, des d'aleshores el programa ha crescut ràpidament fins a convertir-se en un programa internacional de gran èxit.

2523320160220032619

Els equips participants ja fa molt de temps que preparen als seus col·legis i instituts la FLL (de fet en molts centres també organitzen les Micro FLL, una mena de competicions prèvies internes classificatòries). Els equips han d'elaborar un Projecte Científic referent al repte anual que llença la FLL i que han de defensar davant un tribunal d'experts el mateix dia de la competició i també han de construir un robot mitjançant el sistema Lego Mindstorms  que les permetrà prendre part en la prova de robòtica en la que han de resoldre una sèrie de missions diferents (cadascuna amb una puntuació segons la dificultat)  en tres rondes de dos minuts i mig.

La competició de Lleida ha comptat enguany amb la participació de 26 equips, amb un total de 243 nens i nenes de 22 col·legis i instituts de la província de Lleida, la Franja de  de Ponent (Fraga) i Saragossa:

Centre/Institució

CEIP Gascón y Marín

Robotec

Escola Vedruna Balaguer

I 5 equips de 4 col·legis han participat ala FIRTS LEGO League Jr:

Equip FLL Col·legi
Poblaxics Aj. Pobla de Segur
Los Recikids Gascón y Marín
Santa Anna Primary St. Anna Lleida
FEDAC Green FEDAC Guissona
FEDAC Blue FEDAC Guissona

Cal destacar l'esforç dels mateixos participants (alumnes, professorat/entrenadors i centres), de les institucions (Escola Politècnica Superior, Universitat de Lleida, Consell Social, Vicerectorat d'Activitats Culturals i Projecció Universitària de la UdL) de les administracions (Ajuntament de Lleida, Diputació de Lleida i Consell Comarcal del Segrià ) i de les empreses (SEMIC, IFR, GFT, LLEIDA.NET, ENGIJOC, PLUS FRESC, AGUSTÍ MESTRE, Mc Donald's, Ponent 2002, Google Developers Group Lleida i Frutas Bean) implicades alhora d'afrontar i assumir  la realització d'un esdeveniment d'aquesta magnitud que, en aquesta cinquena edició ha aconseguit mobilitzar un total de gairebé 1200 persones.

En la present edició el repte es Trash Trek i els equips participants exploraran el fascinant món dels residus. Des de la recol·lecció, a la classificació i la reutilització intel·ligent. Dels residus, en podem aprofitar molt més del que sembla!

20160222014219jtjt

A més, cal destacar que en aquesta edició, el mateix dia de la competició, al carrer Jaume II, les institucions col·laboradores mostraran en directe els seus equipaments, s'organitzaran tallers i exhibicions: Ros Roca exhibirà un camió de recollida de residus i un contenidor, Ilnet aportarà un camió de recollida i una deixalleria mòbil i l'empresa Troballes col·labora amb un contenidor de roba de segona mà; El públic i assistents a la FLL podran interactuar gaudir d'aquests equipaments.

20160220032628

Tanmateix l'Escola Politècnica Superior organitza dos tallers: "Interacció amb biosensors" i "Projecte MotoStudent", l'empresa Engijoc el taller "Robòtica per a tots" i un stand dedicat a la robòtica educativa i, finalment,  el Grup Mestre munta una fantàstica ludoteca LEGO per als mes petits i un circuit de cotxes elèctrics.

20160220012357rqwer

La totalitat del premiats en aquesta cinquena edició de la FIRST LEGO League han estat:

Premi Equip guanyador
Premi ENGIJOC a l'entrenador CostaCrack IES Alfons Costafreda Tàrrega
Premi LEGO EDUCATION ROBOTIX a les joves promeses Clean Team CEIP Gascón y Marín Saragossa
Premi PLUS FRESC a l'emprenedoria Lego Mechanics Jesuïtes Col·legi Claver Lleida
Premi DIPUTACIÓ DE LLEIDA al comportament del robot Epic Lego Bulls La Salle Mollerusa
Premi GRUP MESTRE al Disseny Mecànic Quick Learn Team IES Maria Rúbies Lleida
Premi GFT a la programació EcoLEGO IFESA Col·legi Terraferma Alpicat
Premi LLEIDA.NET a l'estratègia i innovació The Kolgotov IES Ermengol IV Bellcaire d'Urgell
Premi URBASER a la Solució Innovadora Santa Anna Team Col·legi Santa Anna Lleida
Premi URBASER a la Presentació Gascomarines CEIP Gascón y Marín Saragossa