Tot a punt per a la competició FIRST LEGO League de Lleida

FLL 2010 Logo RGB

L'Escola Politècnica Superior de la UdL celebra per primera vegada a Lleida el torneig internacional de la FIRST LEGO League (FLL), amb una participació de 160 nens distribuïts en 16 equips de diferents col·legis de Lleida i comarca:

Institut Joan Brudieu La Seu d'Urgell
Institut de la Pobla de Segur La Pobla de Segur
Institut Samuel Gili i Gaya Lleida
Colegio Santa Ana Fraga
Institut de Guissona Guissona
Col·legi Santa Anna Lleida
Institut Josep Lladonosa Lleida
Col·legi Episcopal Lleida
Institut de Ponts Ponts
Institut Els Planells Artesa de Segre
Institut Maria Rúbies Lleida
Institut de la Pobla de Segur La Pobla de Segur
Institut Alfons Costafreda Tàrrega
Institut La Serra Mollerussa
Col·legi Maristes Montserrat Lleida
Institut La Segarra Cervera

La FIRST LEGO League (http://www.firstlegoleague.es/) és una competició de caràcter internacional que es ve realitzant des de l'any 1988 als Estats Units, des d'aleshores el programa ha crescut ràpidament fins a convertir-se en un programa internacional.

Es tracta d'una activitat dirigida a joves d'entre 10 i 16 anys dividida en dues parts. La primera és un projecte científic al voltant d'un tema que constitueix un desafiament real en la societat actual. Els joves organitzats en grups d'aproximadament 10 persones, han de desenvolupar una aportació que constitueixi un avenç real en la resolució o millora dels problemes implicats. La segona part, consisteix en un torneig de robòtica, en el que han de realitzar una sèrie de missions en un temps i condicions limitades. Els equips guanyadors de cada torneig local, entren a participar en un torneig nacional que dóna entrada a la final internacional, competint amb equips de 60 països de tot el món que participen en el torneig.

Cada any, centenars de milers de joves de tot el món esperen expectants davant dels seus ordinadors l'alliberament d'un nou desafiament. Aquest any el repte és Food Factor.

L'objectiu principal de la FIRST LEGO League és desenvolupar i fomentar en els joves les habilitats de treball en equip, la innovació i la creativitat aplicades a la resolució de problemes reals que són presentats a cada certamen com un repte. El programa es basa en valors com l'aprenentatge actiu a través del joc, l'exploració pràctica i teòrica, la competició amistosa, la innovació i la coherència.

La direcció de l'Escola Politècnica Superior de la UdL, com a organitzadora d'aquest esdeveniment, us convida a assistir a la FIRST LEGO League, de la que us adjuntem el programa de la competició, per tal de gaudir, tant de les presentacions dels projectes científics dels estudiants, com de les diferents competicions de robots que es realitzaran al llarg del matí.

L'acte tindrà lloc el dia 18 de febrer de 2012 a les 9:40 h a l'Auditori del Centre de Cultures I Cooperació Transfronterera de la Universitat de Lleida (Campus de Cappont: C/ de Jaume II, 67).