Un factor laboral determinant: titulació superior universitària

udl

Tot i la dificultat de la situació actual i la precarietat econòmica que afecta a molts dels sectors econòmics del país, trobem dades força positives respectes als titulats superiors universitaris.

Segons dades del diari El Pais, les persones amb estudis universitaris superiors, entre els 25 i els 29 anys, tenen una taxa d'atur del 16%, enfront al 33% de taxa d'atur que hi ha entre les persones amb l'Educació Secundària Obligatòria. A més les persones titulades també tenen uns ingressos més elevats  ja que es calcula que un titulat superior universitari a Espanya rep uns ingressos el 32% superiors als que rep el col·lectiu de treballadors amb l'ESO (aquesta xifra augmenta al 52% en la mitjana mundial).

Tot i aquestes dades positives, si que es detecta, en els últims temps, que els titulats superiors universitaris ocupen llocs de treball que requerixen una qualificació inferior a la seva; de fet 3 de cada 10 titulats es senten més qualificats del necessari per dur a terme la seva feina. Aquest fet s'explica perquè l'empresari "pel mateix preu" confia més en un titulat superior que en un altre professional.

Recull de Premsa

El Pais  30-04-10  [pdf]