Workshop d'Agnès Pe a l'EPS: “Introducció a l’experimentació sonora”

música/soroll/so

Agnès Pe ha realitzat avui a l'Escola Politècnica Superior (EPS) la primera sessió del taller “Introducció a l’experimentació sonora” parlant del què és i que s'entèn quan parlem dels conceptes música/soroll/so i explicant als alumnes referents de l'experimentació sonora com el pintor i compositor italià Luigi Russolo, l'artista sonor conceptual, compositor avantguardista, improvisador gratuït i creador d'instal·lacions sonores, Judy Dunaway o l'instrument musical theremin, creat el 1919 per Lev Termen, considerat un dels primers instruments electrònics de la història i el més antic que ha perdurat fins avui.

El taller també ha servit per definir la música concreta, electrònica i electroacústica o la plunderphonia i per crear un diàleg amb futurs enginyers molt interessant respecdte a aquests conceptes.

L'activitat Piezo-so i Harvesting d'Agnès Pe s'emmarca en el projecte Polaritats de Homesession i Arxiu Javelina del Centre d'Art La Panera de Lleida i és vincula directament a l'inici el proper curs del Grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives a l'EPS.

Concretament, el projecte Piezo-so i Harvesting s’organitzarà en altres 2 jornades de treball:

• 20 març. Workshop.  Introducció als Piezoelèctrics. Laboratori Electrònica -1.03 EPS – 12:00h
  • 21 març. Workshop.  Recol·lecció de l’energia del so. Harvesting Sound Energy. Laboratori Electrònica -1.03 EPS – 11:00h

ART i ENGINYERIA. Conferència "El procés creatiu" i taller "Piezo-so i Harvesting"

a càrrec d'Agnès Pe, directora de cine, compositora i intèrpret musical