Xerrada a l'EPS: "Testing of innovative solar thermal technologies using a large scale solar simulator facility at University of Ulster"

IMG_0628

En el marc del Grau en Enginyeria Mecànica, ahir, es va realitzar la xerrada: "Testing of innovative solar thermal technologies  using a large scale solar simulator facility at University of Ulster", a càrrec dels professors Aggelos Zacharopoulus i Jayanta Mondol de la Universidad de Ulster.

Els professors Aggelos Zacharopoulus i Jayanta Mondol van venir a Lleida dins la col · laboració que el professor de l'Escola Politècnica Superior, Daniel Chemisana, està realitzant amb ells mitjançant un Erasmus Bilateral Agreement en els temes d'energia solar, especialment generació fotovoltaica sota condicions de radiació concentrada.

La xerrada es va dividir en dues parts: inicialment Aggelos explicar com realitzar la construcció, muntatge i calibratge d'un simulador solar de grans dimensions (màx 2.2x2.2m) prestant especial atenció en què l'espectre produït per les llums fos similar al del sol i que la il · luminació produïda sigui uniforme i colimada (raigs paral · lels). A la segona part Jayanta va detallar una sèrie d'assaigs duts a terme en el simulador en diversos col · lectors solars tèrmics per conèixer el seu comportament en condicions diverses generades pel simulador, d'aquesta forma es van avaluar les seves aptituds (dels col · lectors) per a diverses aplicacions i condicions climàtiques.

IMG_0633