Xerrada de Mobilitat. VIA University College (Denmark)

VIA UC

El passat dilluns es va realitzar una xerrada de mobilitat amb Randi Warncke, coordinadora de mobilitat de la VIA University College a Horsens, Dinamarca. La xerrada tenia com a objectiu donar a conèixer aquesta universitat danesa i els seus programes de mobilitat vinculats amb l'EPS (Erasmus i la futura doble titulació amb l'EPS, Bachelor  of Civil Engineering (VIA UC) - Enginyeria de l'Edificació (UdL).

Randi Warncke va destacar el gran nombre d'estudiants estrangers que cada any van a estudiar a la VIA UC; al voltant de 2.000 estudiants internacionals provinents de 50 països s'inscriuen en algun programa d'alguna de les seves escoles/facultats.

Així mateix va destacar el fet que estudiar a Dinamarca és diferent del que la majoria dels estudiants internacionals estan familiaritzats. A la VIA UC es centren en la bona comunicació i el diàleg entre els estudiants i els seus professors, el treball orientat a projectes de grup, i un entorn internacional que promou la comprensió intercultural. Diverses nacionalitats assisteixen als programes internacionals. Això significa que l'intercanvi d'idees no es limita a l'intercanvi entre Dinamarca i el país de l'estudiant estranger, si no que es porta a terme en un ambient veritablement internacional representat pels estudiants de tot el món. Els estudiants internacionals es reuneixen amb els seus homòlegs d'Espanya, per exemple, la Xina o Polònia en les classes, durant els treballs de projecte i en la vida social després de les classes. Aquestes diferències culturals són molt apreciades, ja que condueixen a la comprensió intercultural i a la creació de xarxes socials arreu del món.