Xerrada de la Dr. Rosa Filgueira en el marc del Centre de Recerca INSPIRES

IMG_2408

El dijous 9 de maig,  en acabar el Plenari de Centre de Recerca INSPIRES es va realitzar el seminari Earthquake and failure forecasting in real-time: A Forecasting Model Testing Centre Affiliation, a càrrec de la Dr. Rosa Filgueira de la Universitat d'Edinburg.

Rosa Filgueira va estudiar Ciències de la Computació a la Universitat de Deusto i va fer el doctorat en Ciències de la Computació a la Universitat Carlos III de Madrid. Actualment, està treballant en el projecte ESFORÇ (Terratrèmol i el fracàs en la predicció en temps real de la prova de laboratori controlada de volcans i terratrèmols). L'objectiu del projecte és proporcionar un mecanisme per desenvolupar i provar models per pronosticar falles fràgils en dades experimentals i naturals amb l'objectiu de millorar l'escalabilitat i el rendiment de les aplicacions paral·leles realitzades en grups multi-core. Això inclou temes com l'avaluació de l'acompliment i el modelatge d'aplicacions HPC, tècniques per augmentar el rendiment de la comunicació de xarxa i E/S paral · lela per a sistemes de computació d'alt rendiment.

IMG_2404