Jornada "Per què no puc fer-ho?"

Presentació dels estudis de la UdL sense estereotips de gènere

Informació de l'esdeveniment
Lloc:
Escola Politècnica Superior
Adreça:

Jaume II, 69

Organitza:
Centre Dolors Piera - EPS - SIOU
Contacte:
Telèfon: 973706623
Email: centredolorspiera@cdp.udl.cat
Inici:
PQNPFH2016.png_749974500

El Centre Dolors Piera d’Igualtat d’Oportunitats i Promoció de les Dones de la Universitat de Lleida organitza amb el suport de l'Escola Politècnica Superior i el Servei d'Informació i Orinetació Universitària, la jornada Per què no puc fer-ho? que tindrà lloc el 30 d'octubre de 2020. Es tracta d'una jornada adreçada a l’alumnat de 4t. d’ ESO per presentar els estudis de la UdL sense estereotips de gènere, amb l’objectiu d’esperonar l’alumnat femení i masculí en l’elecció de titulacions en què un dels dos sexes està menys representat.

Les eleccions acadèmiques i professionals segueixen, encara avui, marcades pels estereotips assignats a cadascun dels sexes, vinculats a rols socials masculins i femenins que mostren els homes en tasques més actives i amb iniciativa i les dones en rols més passius, amb tasques relacionades amb la cura i amb menor iniciativa.

En aquest sentit, en l’elecció d’estudis s’observa que les carreres típicament femenines són les orientades a professions de tipus assistencial o l’ensenyament, mentre que les més masculinitzades estan orientades més a aspectes instrumentals. La jornada Per què no puc fer-ho? permet trencar amb la influència dels estereotips de gènere de cara a l’elecció de les carreres universitàries.

Per exemple, segons les dades del curs acadèmic 2018-2019 a l’Escola Politècnica Superior sols el 18% de l’alumnat del centre eren noies; Per què no puc fer-ho? posa sobre la taula la incidència dels estereotips de gènere en l’elecció dels estudis universitaris i, en un futur, la segregació en el món laboral.

Properament informarem als centres escolars del procés d'inscripció que ccordinarà el Centre Dolors Piera d’Igualtat d’Oportunitats i Promoció de les Dones, així com de les activitats previstes a la jornada a càrrec  de l'EPS.

Durant la jornada, l’estudiantat assistent tindrà l’oportunitat de conèixer de primera mà dones i homes que ocupen llocs rellevants en el món acadèmic i professional. Un dels objectius és que noies i nois puguin tenir models de referència alternatius als que habitualment es visualitzen i, en última instància, permeti promoure la paritat de sexes en els respectius àmbits professionals.