Alumnes de l'Institut Ermengol IV de Bellcaire d'Urgell visiten l'EPS

íngvrgrgdex
Alex Moreno, doctorant encarregat de realitzar el taller en Energia solar fotovoltàica i termografia

Avui dimecres 15 de gener, l'Escola politècnica Superior (EPS) oferirà una jornada d'orientació universitària als alumnes de batxillerat de l'Institut Ermengol IV de Bellcaire d'Urgell coordinada per la Sotsdirectora d'Estudiantat, Promoció i Qualitat de l'escola, Susana Maza.

Els alumnes de l'institut s'han desplaçat al campus de cappont i durant tot el matí han realitzat una jornada d'orientació univerisitària centrada en tres grans activitats:

• Una xerrada informativa sobre les possibilitats d'estudis que ofereix l'EPS a càrrec de Susana Maza.
  • Visita guiada a les principals instal·lacions de l'Escola
  • La realització de dos tallers:

Construcció Sostenible. L'arquitectura que s'estima el medi ambient

Una pinzellada dels conceptes fonamentals que permeten construir l’arquitectura d’una manera més sostenible. Es tractaran conceptes com la inèrcia tèrmica als edificis, la utilització de l’aïllament tèrmic, els materials de construcció de baix impacte ambiental o l’energia que consumeix l’edifici.

Energia solar fotovoltaica i termografia

Una introducció de la llum solar i la seva distribució espectral. Això donarà peu a explicar l'efecte fotovoltaic i introduir la transformació dels fotons incidents en corrent elèctric. En aquest mateix context, s'exposarà el concepte de la radiació emesa per qualsevol cos en funció de la seva temperatura i com la termografia és capaç de detectar-la i indicar la temperatura dels cossos.Després d'aquesta breu introducció teòrica es realitzarà una demostració pràctica.

L'activitat s'organitza sota un pla d'impuls de les vocacions científiques i tecnològiques de l'EPS que es plasma en l'organització i/o participació en diverses activitats adreçades als alumnes de secundària, batxillerat i cicles formatius de les seves zones d'influència: la província de Lleida, les comarques de la franja i, des del curs acadèmic 2018-19, també la província de Barcelona, gràcies a la titularitat del Campus Universitari Igualada-UdL, un campus que la Universitat de Lleida té a la ciutat d'Igualada.

L'EPS compta amb un ampli Catàleg de tallers i activitats de transferència Secundària-Universitat per donar a conèixer la seva oferta formativa diferencial de Grau i Doble Grau: dobles graus internacionals, aprenentatge en anglès, modalitat de formació dual, etcètera.