Alumnes del GATE visiten la Catedral Nova de Lleida

IMG20230517123742
Zona de la coberta de la Catedral Nova

Els alumnes de 1r curs del Grau en Arquitectura Tècnica i Edificació de l'Escola Politècnica Superior de la UdL van fer una visita a la catedral Nova de Lleida en el marc de l'assignatura Història de la Construcció, coordinada pel Álvaro Fernández.

La Catedral Nova de Lleida se situa al bell mig de la ciutat, davant de l’Antic Hospital de Santa Maria, actual seu de l'Institut d'Estudis Ilerdencs. És un edifici d'estil barroc amb tendència al classicisme academicista, construït entre 1761 i 1781 per "substituir" la Seu Vella, que havia estat convertida en caserna militar.

El grup va gaudir d'una visita guiada per part del personal de Turisme de Lleida i va poder veure la part superior de la coberta del temple (normalment, zona no accessible als visitants) gràcies a un permís especial del Bisbat de Lleida.