Experts de tot el món participen al Eurotherm 2023

Congrés dedicat a solucions innovadores per al desplegament d'emmagatzematge d'energia tèrmica

Fw4JZ6jXgAMHEko
Acte d'inauguració de Eurotherm 2023

Més de 120 investigadors, acadèmics i professionals industrials de catorze països de tot el món (els països amb més representació són Espanya, Itàlia, Alemanya, Bèlgica i el Japó) van participar en el congrés Eurotherm “Innovative solutions for thermal energy storage deployment”. del 24 al 26 de maig a la Universitat de Lleida (UdL), organitzat pel grup d’investigació GREiA, dirigit per la catedràtica Dra. Luisa F. Cabeza.

Els participants van presentar els resultats de més de vint projectes per a l’emmagatzemament d’energia tèrmica finançats per la Comissió Europea. Entre ells, projectes per a millorar l'eficiència de la calefacció de districte solar mitjançant un controlador d'aprenentatge automàtic, l'optimització del control d'un sistema híbrid solar-biomassa per a edificis residencials o un estudi experimental que compara estratègies de control d'un sistema energètic d'emmagatzematge d'energia tèrmica,  enfocaments teòrics, numèrics i experimentals per a tota la gamma d'aplicacions, des de la caracterització de nous materials fins a sistemes complets d'emmagatzematge i el seu ús, tant en edificis com en sistemes d'energies renovables. També posarà sobre la taula l'ús de tècniques avançades com la intel·ligència artificial, així com aspectes socials, ambientals i educatius.

El programa també va incloure tres sessions plenàries:

• Marco Antonio Pantaleo, responsable del programa del Consell Europeu d'Innovació per a sistemes energètics i tecnologies verdes i professor associat de la Universitat de Bari (Itàlia), .
  • Harald Mehling, consultor d'emmagatzematge d'energia tèrmica i anàlisi tèrmica  i Julian Blanco, director de la Plataforma Solar d'Almeria (PSA), el major centre europeu en recerca i assaig de tecnologies solars de concentració
  • Gennady Ziskind, professor de la Universitat Ben-Gurion del Nèguev (Israel) i expert mundial en transferència de calor.