Passió per la robòtica en la 3a edició de la World Robot Olympiad de Lleida

Coorganitzada per l'empresa Engijoc i l'Escola Politècnica Superior - UdL

L'Auditori del CCCT de la Universitat de Lleida (UdL) va acollir aquest passat dissabte el 3r torneig classificatori de la World Robot Olympiad Lleida (WRO) de la mà de de l'empresa ENGIJOC i l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL). Una oportunitat única perquè els joves entrin en contacte amb la ciència, la tecnologia i l'enginyeria d'una manera divertida i innovadora en l'àmbit d'una experiència de caràcter internacional amb l'objectiu de fomentar les vocacions científiques i tecnològiques en els més joves.

La WRO és una competició de robòtica a nivell mundial adreçada a joves estudiants d'entre 7 i 15 anys que va iniciar-se fa un parell d’anys a Lleida amb 7 equips i que, en aquesta tercera edició ja ha comptat amb un total de 20 equips organitzats en dos categories:

Categoria START

• Ermengol Robot 2 de l’Institut Ermengol IV de Bellcaire d’Urgell
  • APGMMS de Tàrrega
  • Episcopal Junior del Col·legi Episcopal de Lleida

L’equip AV Robots 5 de l’E Ms. Albert Vives de la Seu d'Urgell, format per en Marcel Gómez, el Biel Mateu i la Claudia Sanllehí i entrenats per la Mireia Alba van ser els vencedors en la categoria Start.

Pel que fa a la categoria Junior High, l’equip guanyador va ser APFMMS de Tàrrega i Vallbona de les monges, format per l’Albert Pla i en Miquel Marqués, entrenats per la Montserrat Salvat.

Els vencedors podran  participar a la final de la World Robot Olympiad de l'Estat Espanyol que es realitzarà a Murcia els propers 16 i 17 de setembre; I tindran l’oportunitat de classificar-se per la WRO Final Internacional que es disputarà a San José (Costa Rica els propers 10, 11 i 12 de novembre de 2017.

Destacar també l’organització de tallers i demostracions paral·leles, en concret d’impressió 3D i vols de drons, organitzats per Intech 3D i el Grup Mestre.

Podeu veure un recull de fotografies de la World Robot Olympiad AQUÍ

Podeu veure un vídeo resum AQUÍ