Premi Alfons de Borja per a l'enginyer mecànic Sergio Callen

El directiu de la multinacional SYSTRA recollirà el guardó d'Alumni UdL el 13 de juny

Invitació a l'acte de lliurament del 12è Premi Alfons de Borja d'Alumni UdL al Sr. Sergio Callen Giménez

L'Associació d'Antics Alumnes de la Universitat de Lleida – Alumni UdL ha concedit el Premi Alfons de Borja 2023 al graduat en Enginyeria Tècnica Industrial Mecànica de l'Escola Politècnica Superior (EPS) Sergio Callen Giménez, actualment directiu a una multinacional especialitzada en el disseny, planificació, construcció i gestió d'infraestructures de transport públic. Callen, vicepresident d'operacions de la Costa Oest dels Estats Units a l'empresa SYSTRA, recollirà el guardó el proper dia 13 de juny en un acte a l'edifici del Rectorat.

El Jurat ha valorat la vinculació de Sergio Callen amb la UdL i especialment amb l'EPS, a més de la seua distingida carrera professional nacional i internacional. "La seua vàlua professional ha estat reconeguda pels seus companys nord-americans de l'enginyeria i el transport públic amb la concessió del premi Top 40 Under 40, un guardó que s'atorga als joves professionals menors de 40 anys per les seues contribucions i la seua capacitat d'innovació, lideratge i compromís en la indústria del transport públic", destaca el veredicte.

El seu salt als Estats Units va tenir lloc l'any 2010, quan va ser nomenat responsable de l’expansió de la firma catalana Ardanuy Ingeniería SA, amb la creació d’una empresa subsidiària per al mercat nord-americà a Nova York. Quatre anys més tard, es converteix en directiu de la companyia Atkins, un grup multinacional d’enginyeria especialitzada en la gestió i planificació d'infraestructures.

El premi d'Alumni, que rep el nom de qui va ser professor i vicecanceller de l'Estudi General de Lleida, bisbe de València i papa Calixt III, reconeix des del 2004 aquelles persones o institucions que, amb el seu treball, han contribuït al desenvolupament humà i social de la seua comunitat des del punt de vista econòmic, polític, mediambiental o cultural, entre d'altres, i que s'hagin regit en les seues actuacions pels valors d'igualtat, justícia, rigor i excel·lència que inspiren a la Universitat.

En les 12 edicions del guardó, l'associació d'antics alumnes ha reconegut 7 homes, 1 dona i 5 entitats: la Fundació Vicente Ferrer, Justícia i Pau, Amics de la Seu Vella, el Col·legi Oficial de Metges de Lleida i Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Lleida, aquests darrers de forma conjunta.

Text: Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL