Col·loqui a l'EPS: “Art, ciència i tecnologia, el futur de la producció artística i la percepció estètica més enllà del planeta terra”

En base al projecte artístic-científic The Zero-Gravity Band i emmarcat en el nou Grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives de l'EPS

Informació de l'esdeveniment
Lloc:
Auditori del CCCT
Adreça:

Campus de Cappont

Jaume II, 67

Preu:
Activitat gratuïta
Organitza:
Quo Artis Foundation / EPS / Consell Social de la UdL
Inici:
ZeroGravitity
Projecte The Zero-Gravity Band / FOTO: Mike Pfau (Fundació Quo Artis)

El proper divendres 18 de maig, a partir de les 13:00h, l’Auditori del CCCT del Campus de Cappont de la Universitat de Lleida [com arribar] acollirà el col·loqui “Art, ciència i tecnologia: el futur de la producció artística i la percepció estètica més enllà del planeta terra”, organitzat per la Fundació Quo Artis, la pròpia EPS i el Consell Social de la UdL, en motiu del nou Grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives que s'inicia el curs 2018-19 a l’Escola Politècnica Superior de la UdL. Aquest grau neix amb la voluntat de formar a professionals capacitats per a desenvolupar-se en totes aquelles àrees que exigeixen aplicar un desenvolupament tecnològic amb un enfocament de disseny, creatiu o artístic.

L'Albert Barqué-Duran i el Marc Marzenit ens vindran a presentar el projecte artístic-científic The Zero-Gravity Band. Un projecte que pretén reflexionar i teoritzar sobre com la producció artística i la percepció estètica es veuen influïdes per les forces gravitatòries del planeta Terra;  investigar i dissenyar materials per a la realització de creacions plàstiques i musicals en situació de gravetat zero i produir una creació artístic-immersiva sonora en 360º que recrearà un ambient de gravetat zero i que es presentarà, juntament amb els prototips i un vídeo informatiu, al Sónar+D d'aquest any.

Aquest projecte ha estat motivat per les recents recerques de la Dra. Elisa R. Ferrè (Directora del VeME LAB, Royal Holloway, University of London), sobre com els humans perceben i experimenten l’estètica en condicions de microgravetat. En The Zero-Gravity Band han col·laborat també científics, tecnòlegs i artistes d’Alemanya, Catalunya, Estats Units i Regne Unit.

Els artistes ens explicaran des del desenvolupament de la conceptualització de la idea original, la investigació, el treball amb equips interdisciplinaris, l'experimentació creativa en gravetat zero i el procés de producció artística.

Com canviarà l’art i la seva percepció quan no estem restringits a les lleis físiques que el planeta Terra ens imposa?

ÀREA DE COMUNICACIÓ - OFICINA DE PREMSA UdL: L'art i la seua percepció, més enllà del planeta terra

Albert Barqué-Duran

Albert Barqué-Duran és investigador post doctoral de ciències cognitives a la universitat de Londres i artista contemporani. Dirigeix projectes disruptors en la intersecció de l'art i la recerca amb l'objectiu de trobar nous formats de generació de coneixements científics per reflexionar sobre aspectes contemporanis i futuristes i les seves implicacions culturals. Ha exposat i presentat a Sónar + D (Barcelona, Espanya), Creative Reactions (Londres, Regne Unit), Cambridge Neuroscience Society (Cambridge, Regne Unit), Max Planck (Berlín, Alemanya), SciArt Center (Nova York, EUA).

Marc Marzenit

El talent de Marc Mazenit té un caràcter personal, gairebé sense precedents, que el distingeix de molts altres artistes talentosos: fer música electrònica més enllà de la pista de ball amb projectes com la "Suite on Clouds", un programa de mapes 3D amb 8 violinistes, 1 arpa, percussió simfònica, diversos sintetitzadors i un piano de cua. Aquests projectes es basen en el context clàssic i mostren la seva visió integrada de la música electrònica: combinant instruments acústics, analògics i digitals al mateix espectacle.