“Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència”, iniciativa “100tífiques” amb Laia Torregrosa

Informació de l'esdeveniment
Lloc:
Escola Ciutat Jardí
Adreça:

C/Carmel Fenech s/n
25199 Lleida

Organitza:
FCRI i BIST
Inici:
Presentación1

Laia Torregrossa, doctora en Enginyeria Industrial, graduada en Enginyeria Mecànica per l’Escola Politècnica Superior (EPS) participa el pròxim dia 11 en el marc del “Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència”, com a ponent  en la iniciativa “100tífiques” . Una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute for Science and Technology (BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

“100tífiques”  té l’objectiu de fomentar l’impuls de vocacions científiques i/o emprenedores entre les nenes, potenciar la connexió i interacció de científiques i ciutadanes, tot vertebrant accions bidireccionals i impulsar vincles i dinàmiques col·laboratives entre científiques del sistema públic i del privat; i també amb altes directives d’empresa i prescriptores de les polítiques públiques.

La xerrada de la Laia es realitzarà a partir de les 11:30 hores a l’Escola Ciutat Jardí de Lleida [com arribar] sota el títol: La ciència és la pera!

Les fruites són la principal font de vitamines, minerals i fibra de la dieta Mediterrània. Lleida és la principal productora de pera ‘Conference’ del sud d’Europa. La maduració de la fruita engloba nombrosos processos fisiològics controlats molt estrictament a nivell genètic, els quals produeixen una sèrie de modificacions en les propietats físiques i organolèptiques del fruit com per exemple: aparença externa, textura, sabor i olor.

Les peres són fruits climatèrics i per tant, segueixen madurant un cop collits. Els consumidors demanen fruita d’alta qualitat durant tot l’any fent que les indústries fructícoles hagin de desenvolupar tècniques d’emmagatzematge capaces d’allargar la vida comercial. Per tal de reduir les pèrdues durant la llarga conservació cal determinar nous indicadors de l’estat de la fruita.

Acabat el període d’emmagatzematge, quan la fruita arriba al mercat, els atributs més valorats pel consumidor són els visuals i els relacionats amb el sabor del fruit. Un millor coneixement sobre la maduració durant la vida útil dels fruits pot proporcionar informació precisa als venedors per tal de planificar la distribució dels fruits de manera que quan arribin al consumidor final es trobin en l’instant de qualitat òptima.