Igualada viurà la 3a edició de la FIRST LEGO League de la mà de l'EPS

FLL Igualada
Inici:
FLL2020 Igualada General

De la mà de l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL), la ciutat d'Igualada celebrarà el dissabte 7 de març, la tercera edició del torneig classificatori de la FIRST LEGO League i Jr. FIRST LEGO League Jr., adreçada a joves de 6 a 9 anys.

La FIRST LEGO League és una competició de caràcter lúdic i acadèmic que es ve realitzant des de l’any 1988 als Estats Units, des d’aleshores el programa ha crescut ràpidament fins a convertir-se en un programa internacional de gran èxit.

La competició FLL d'Igualada compta enguany amb la participació de 18 equips FLL i 6 equipsFLL Jr. amb més de 180 joves de 16 col·legis i instituts prinicipalment de les comarques de Barcelona, però també d'Andorra, Lleida o Tarragona.

En aquesta edició de la FLL el repte CITY SHAPER, obligarà als equips a observar com les ciutats i els edificis creixen, evolucionen i canvien. A pensar en solucions noves i innovadores per construir un entorn on viure i treballar que perduri en el temps, utilitzant les eines i la tecnologia d'avui. Els equips hauran de realitzar un Projecte d'Innovació per a resoldre un problema real. A més, construiran i programaran un robot autònom utilitzant la tecnologia LEGO MINDSTORMS i / o SPIKE Prime per resoldre les missions del Joc del Robot mentre treballen els Valors FIRST.

Així mateix, en aquesta edició de la FLL Jr. el repte, BOOMTOWN, els proposa una ciutat on explorar les necessitats i els reptes de la comunitat. Observant el seu entorn, faran servir la imaginació per resoldre un problema i crear un edifici on sigui més fàcil i agradable viure-hi i també conviure amb els altres. Els equips hauran d’investigar sobre una problemàtica real i després presentaran a través d’un pòster il·lustratiu, i aprendran sobre màquines simples construint un model fet a partir d’elements LEGO amb una part motoritzada. Els equips es guiaran a través dels Valors FIRST, celebrant el descobriment, el treball en equip i el Professionalisme Cordial.

Tot això ho faran a través del pilar fonamental de FIRST LEGO League: els Valors FIRST LEGO League, celebrant el descobriment, el treball en equip i la Cortesia Professional.

Cal destacar l’esforç dels mateixos participants (alumnes, professorat/entrenadors i centres), de les institucions (Escola Politècnica Superior, Consell Social i Vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària de la UdL, Campus Igualada-UdL) de les administracions (Ajuntament d'Igualada) i de les empreses patrocinadores i col·laboradores: Comercial Godo SL, Leather Quimica SLUEVVO - Pep Valls EstudiTrilogiMPMAmida 4 enginyeria SL, Curtidos Badia SA i Tic Anoia implicades alhora d’afrontar i assumir  la realització d’un esdeveniment d’aquesta magnitud que, en la segona edició va aconseguir mobilitzar unes 500 persones.

A nivell mundial, més de 320.000 nens, nenes i joves de 10 a 16 anys, de 100 països participaran en algun dels 1.450 esdeveniments previstos en aquesta edició de FIRST LEGO League (FLL), la major competició internacional de robòtica per a estudiants del món. A la FLL Jr. Hi participen més de 169.000 nens i nenes de 50 països!

A Espanya es celebraran 40 tornejos FIRST LEGO League en 32 ciutats i amb més de 17.500 participants. Els Premis al Guanyador dels Tornejos Classificatoris FLL donen accés a la Gran Final FIRST LEGO League Espanya se celebra el 28 i 29 de març de 2020 a Santa Cruz de Tenerife, Tenerife.

Els Tornejos Internacionals FIRST LEGO League són el FIRST Championship i els Open Championships. Cada any s’organitzen a diferents ciutats del món i el nombre de places varia! Els Tornejos Internacionals als quals podran anar els equips espanyols en el Repte IN ORBIT són:

• WORLD FESTIVAL– Detroit, Michigan (EEUU) – 29/04-02/07/2020
  • FIRST LEGO League Open International - Nagoya (Japón) - 7-10/05/2020
  • FIRST LEGO League Open International Greece - Tesalonica (Grecia) - 13-16/05/2020
  • FIRST LEGO League Razorback Invitational – Arkansas (EEUU) – 14-17/05/2020
  • FIRST LEGO League Open International Brasil– Río de Janeiro (Brasil) – 26-28/06/2020
  • FIRST LEGO League Asia Pacific Open Invitational – Sidney (Australia) – 03-05/07/2020

Us recordem que podeu mantenir-vos al corrent de totes les novetats d’aquesta tercera edició de la FIRST LEGO League Igualada, així com recordar el més bó i millor de les darreres edicions podeu visitar el nostre web específic: http://www.firstlegoleague.udl.cat