Jornada EPS sobre Intervencions en el Patrimoni Arquitectònic: aprenent del patrimoni arquitectònic de la Vall d'Aran

Informació de l'esdeveniment
Inici:

Jornada patrimoni

El proper dijous 22 de setembre tindrà lloc una Jornada sobre Intervencions Patrimonials a la Sala de Graus (2.03) de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida.

El motiu d'aquesta jornada és el de posar punt i final a l'exposició "Glèises en Encurnanclinc de voutes Esgarramingades" que té lloc actualment al claustre de l'Institut d'Estudis Ilerdencs, en la que s'exposen els treballs dels alumnes de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Reus, de la Universitat Rovira i Virgili, i que forma part del conveni de col·laboració entre les dues escoles, en l'àmbit de l'Arquitectura i l'Arquitectura Tècnica i Edificació.

Aquesta jornada estarà oberta a tot el públic en general i constarà de tres xerrades tècniques referents a diferents intervencions en el patrimoni. En la mateixa jornada es visitarà l'exposició de l'IEI i es durà a terme un breu acte de cloenda de l'exposició, la qual finalitzarà el proper 2 d'octubre.

L'agenda de la jornada serà la següent:

10:00-10:15. Presentació

10:15-11:15. Ponència: Activitat docència i investigació a la Vall d'Aran. Escola Tècnica Superior d'Arquitectura, Universitat Rovira i Virgili. Ponents: Prof. Dr. Josep Lluís i Ginovart (UIC), Dr. Agustí Costa Jover (URV), Arq. Sergio Coll Pla (URV), Arq. Mònica López Piquer (UIC)

11.15 - 11.30. Pausa

11:30-00:30. Ponència: Intervenció en la rehabilitació de sostres de fusta. Arq. Gerard Fontanals (Diputació de Lleida) i Arq. Tèc. Josep Justo (Universitat de Lleida)

12:30-00:45. Pausa

12:45-13:45. Ponència: Intervencions patrimonials en monuments nacionals: Capella Recasens i Canonja de la Seu Vella. Arq. Xavier Rodríguez (Universitat de Lleida) i Arq. Tèc. Josep Coll (Universitat de Lleida)

13:45-17:00. pausa dinar (lliure)

17:00-17:30. Visita a l'exposició, al IEI, i breu acte de cloenda

Creiem que és una bona ocasió per a que l'alumnat d'Arquitectura Tècnica i Edificació, pugui escoltar de primera mà com s'intervé en el patrimoni, i per tant convidem a tant alumnes com professors a participar de l'activitat. A la vegada, i donat l'interès de caire general de les xerrades, convidem també a la resta de la comunitat educativa de l'EPS, alumnes, professors i PAS, a assistir-hi.

Cartell copia4