L’EPS viurà la 15a edició del Mercat de Tecnologia

L'any passat més de 1400 estudiants de secundaria i batxillerat tecnològic van visitgar el MdT

Informació de l'esdeveniment
Lloc:
Campus de Cappont
Adreça:

C/ Jaume II 67, 69, 71, 73, Avda. Estudi General, 4 i Pere cabrera s/n

Organitza:
ICE-UdL i EPS
Contacte:
Telèfon: 973703370
Email: joantfort@geosoc.udl.cat
Web:
Mercat de Tecnologia
Inici:
LogoPetitMdT2018

El dijous 10 de maig el campus de Cappont de la Universitat de Lleida viurà el 15è Mercat de Tecnologia (MdT) coorganitzat i finançat per l’Institut de Ciències de l’Educació i l’Escola Politècnica Superior, de la UdL.

El MdT pretén oferir als estudiants de secundaria i batxillerat tecnològic un espai de participació, intercanvi educatiu i recerca on mostrar, en un àmbit universitari, els seus projectes de tecnologia i ciències aplicades. Un espai que, en aquests darrers  anys, s’ha mostrat com una molt bona eina alhora de promocionar les vocacions d’enginyeria entre els joves estudiants i que aquest  es supera any rere any:

El MERCAT DE TECNOLOGIA és:

- És una exposició de treballs i projectes de Tecnologia i Ciència aplicada realitzats i presentats per alumnat d’ESO i Batxillerat de diversos centres educatius de la demarcació de Lleida.

- Ofereix a l’alumnat la possibilitat de mostrar les seves creacions tecnològiques als seus companys i companyes i a tothom que vulgui veure-ho.

- És una magnifica oportunitat per conèixer la UdL i l’ambient universitari que es respira al Campus de Cappont.

Aquest any el Mercat de Tecnologia tindrà LA TECNOLOGIA PER LES PERSONES com a tema transversal i fil conductor. Al llarg de tota la jornada farem diferents activitats rellevants presentant la relació entre aquests dos temes.

El programa del Mercat de Tecnologia inclou un total de 25 tallers, demostracions, exposicions, xerrades i visites, algun d’ells impartits per PDI i PAS de l’Escola Politècnica Superior de la UdL. Els tallers es repetiran tres cops, en els horaris de 11h, 12h i 13h i tindran una durada de màxim 50 minuts, per a que l’alumnat tingui temps de canviar de tallers:

Taller de disseny digital i tecnologies creatives

Rosa Gil. Escola Politècnica Superior de la UdL

Al sector del disseny digital i les tecnologies creatives es vinculen les professions de futur en el que es combinen els coneixements artístics i tecnològics. En aquest taller s’explicaran aquestes noves professions vinculades a l’art digital, el disseny web, les xarxes socials i els videojocs. A més a més, es combinarà amb una activitat pràctica relacionada amb el disseny i l’estímul de la creativitat.

Sessions de l’activitat

Biosensors

Escola Politècnica Superior de la UdL

En interacció persona ordinador s’utilitzen cada cop més dispositius que llegeixen l’activitat cerebral i permeten interactuar amb software o hardware. Aquest taller permet veure com es pot interactuar amb hardware (un cotxe en un escalèxtric) mitjançant un dispositiu Emotiv EPOC que és un dispositiu BCI (Brain Computer Interface).

11:00-11:50 12:00-12:50 13:00-13:50

Taller de Criptografia: “La ciència dels secrets”

Meritxell Jornada

Grup de Criptografia i Grafs. Departament de Matemàtica – Escola Politècnica Superior de la UdL

En aquest taller es mostraran alguns criptosistemes simètrics clàssics. L’alumnat xifrarà i desxifrarà alguns missatges mitjançant aquestes tècniques.

Esbarjo  Sessió 1 Sessió 2 Sessió 3

Taller d’energia i sostenibilitat

Escola Politècnica Superior de la UdL

En aquest taller es realitzaran tot un seguit d’activitats relacionades amb l’estalvi de l’energia i l’ús de l’energia del sol com a principal font d’energia renovable, com per exemple mitjançant l’ús de concentradors solars. També s’explicaran concepte d’estalvi d’energia i com estudiar i mesurar-los mitjançant l’ús de càmeres termogràfiques.

10:15-11:00 11:00-11:50 12:00-12:50 13:00-13:50

Intel-ligència Artificial (AI): Les màquines, el millor amic de l’ésser humà?

Associació catalana d’Intel-ligència Artifical (ACIA)

Grup de Recerca en energia i intel-ligència artifical de la UdL (GREIA)

En aquest taller, farem la projecció d’un vídeo de l’ús de la intel·ligència artificial per la creació d'”assistents virtuals”  (en forma de chatbots o robots)  que intenten “simular” el mateix comportament de persones reals, fins i tot de persones que ja no es troben entre nosaltres. A continuació, conduirem un petit debat sobre aquest tema.

Taller de drons

Juan Antonio Garriga. Politècnica Superior de la UdL

En aquest taller es farà una aproximació teòrica i pràctica d’una de les tecnologies més avançades en el camp de la robòtica, aeronàutica i electrònica, els drons. Aquests vehicles aeris no tripulats tenen un gran potencial en àrees molt diverses, com l’agricultura, medi ambient, control de materials nocius, recreació…

10:30-11:00  111:00-11:50 12:00-12:50 13:00-13:50