Per què no puc fer-ho? 2017

Jornada adreçada a presentar els estudis universitaris sense estereotips de gènere

Informació de l'esdeveniment
Lloc:
Escola Politècnica Superior i Auditori del CCCT
Adreça:

Campus de cappont - UdL

Jaume II, 67 i 69

Preu:
gratuïta
Organitza:
Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones i Escola Politècnica Superior
Contacte:
Telèfon: 973 70 27 57
Email: centredolorspiera@cdp.udl.cat
Web:
Per què no puc fer-ho?
Inici:
PQNPFH2016

Les eleccions acadèmic-professionals segueixen, encara avui, marcades pel fet de ser noia o noi, de ser dona o home. Concretament, en l’elecció d’estudis s’observa que les carreres típicament femenines són les orientades a professions de tipus assistencial o a l’ensenyament, mentre que les més masculinitzades estan orientades més a aspectes instrumentals (estudis d’electrònica, informàtica, educació física…) la jornada Per què no puc fer-ho? pretén trencar amb la influència dels estereotips de gènere de cara a l’elecció de les carreres universitàries.

Així doncs, el proper divendres 27 d'octubre de 9.00 a 14.00h a l’Escola Politècnica Superior de la UdL i en el marc de la jornada Per què no puc fer-ho? es presentaran els estudis de enginyeria informàtica, enginyeria industrial, enginyeria de l'energia i la sostenibilitat i arquitectura tècnica a 213 noies de 4t d’ESO dels següents instituts: Ronda, Guindàvols, Marius Torres i el Col·legi Maristes Montserrat de Lleida, Lo Pla d’Urgell de Bellpuig, l'Olivera de la Granadella, i l’Ins. d'Alcarràs.

Les activitats previstes a la jornada inclouen una presentació dels estudis, així com les seves sortides professionals, visites guiades i tallers pràctics. Durant la jornada, les estudiants podran conèixer de primera mà dones  que ocupen llocs rellevants en el món acadèmic i professional, models de referència alternatius als que habitualment es visualitzen i que permetin promoure la paritat de sexes en els respectius àmbits professionals.

En concret, els tallers programats per l'Escola Politècnica Superior en la Jornada Per què no puc fer-ho? són les següents:

1. Titulacions de l'Escola Politècnica Superior de Lleida. L'enginyeria més internacional (Magda Valls/Maite Grau) Aula 0.02 EPS

2. Criptografia i seguretat informàtica (Meritxell Jordana) Aula 3.05 EPS

3. Termografia. Mesurant i observant l'energia (Montse Vilarrubí) Laboratori Energia Solar CREA

4. Construcció sostenible. L'arquitectura que s'estima el medi ambient (Marta Chafer) Sala reunions CREA

5. Escàner 3D. Escanejant coses i persones (Estudiants EPS) Laboratori d'Edificació CREA

6. Disseny digital i tecnologies creatives. On l'art i la tecnologia es troben (Rosa Gil) Aula P2.04 POLIVALENT

Els tallers tindran una durada d'uns 30 minuts i es repetiran 4 cops, d'acord als següents horaris:

1er torn: de 10:50h a 11:20h

2on torn: de 11:30 a 12:00h

3er torn: de 12:15h a 12:45h

4art torn: de 12:55h a 13:25h

Aquesta jornada és una adaptació dels projectes europeus Girl’s Day i Boy’s Day. La Universitat de Lleida celebra des del 2010 les dues iniciatives en una de sola: Per què no puc fer-ho?

Podeu consultar el programa complet de la jornada pel que fa al'Escola Politècnica Superior:

Consulteu el tríptic de l'activitat

Programa noies grup 1 (Escola Politècnica Superior)

Programa noies grup 2 (Escola Politècnica Superior)

ÀREA DE COMUNICACIÓ - OFICINA DE PREMSA UdL