Ponència Antònia Folguera: La figura del comissari artístic en projectes d’art, ciència i tecnologia

Informació de l'esdeveniment
Lloc:
Preu:
Activitat gratuïta
Organitza:
GDDTEC
Inici:
A_Taste_of_Sónar__D_By_Mazda_Rebels-620x413

En el marc de l'assignatura d'Interacció Digital del Grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives, coordinada pel Dr. Ferran Lega, el pròxim dilluns 26 d'abril, a partir de les 12.00 hores, es durà a terme una ponència a càrrec d'Antònia Folguera, comissaria artística del Sonar+D amb el títol: La figura del comissari artístic en projectes d’art, ciència i tecnologia

La ponència es realitzarà online en la següent sessió de videoconferència: https://eu.bbcollab.com/guest/da402b62e10546958a99093a7376ad1b. Tot i tractar-se d'una xerrada dirigida als alumnes del GDDTEC, és oberta i pública per a qualsevol persona que hi estigui interessada.

Antònia Folguera

Antònia Folguera es defineix a si mateixa com a "aventurera multimèdia" i la seva feina es mou en el terreny de l'art i la cultura digital, la comunicació i la música electrònica.

Ha treballat en ràdio i televisió, i ha format part de projectes seminals d'streaming (Riereta), ha estat responsable de comunicació de projectes de tecnologia musical (Ovalsound, Reactable) i co-organitza des de 2005 ,Dorkbot Barcelona, l'esdeveniment de "persones que fan coses rares amb electricitat".

En l'actualitat és una de les comissàries de Sónar+D, el congrès de tecnologies creatives de Sónar, i col·labora amb els festivals Eufònic (Terres de l’Ebre), Keroxen (Tenerife), i STRP (Eindhoven, Holanda). A més, és membre del jurat i mentora dels projectes de les beques Barcelona Producció (La Capella, Barcelona).

No ha deixat la ràdio de banda i forma part de la plataforma per a ràdios comunitàries XRCB (Xarxa de Ràdios Comunitàries de Barcelona) i presenta programes a Ràdio Rambles, una nova ràdio situada en un quiosc de flors en desús a les Rambles (Barcelona) i a Dublab Barcelona, emissora comunitària especialitzada en música fonamentalment electrònica.

De manera esporàdica fa de dj i selectora, sense identificar-se en cap estil en concret , investiga micro-escenes i sons excitants.